Azonnali fizetés a GRÁNIT Banknál
Elektronikus forint átutalások néhány másodperc alatt NetBankon és eBank applikációban
Kattintson ide a március 2.-ai indulással kapcsolatos ügyféltájékoztató megjelenítéséhez
Így utalhatsz éjjel-nappal azonnal, akár mobilszámra is:
  1. Lépj be
    • a NetBankba és válaszd a Megbízások menüben a Napközbeni Forint Átutalások menüpontot, vagy
    • az eBank mobilapplikációba és nyomj a „Megbízások” menüpontban (Android verzió), illetve az „Átutalások” menüpontban (iOS verzió) a "Forint átutalás" gombra.

    Add meg az átutalás összegét forintban, amely nem haladhatja meg a 10 millió forintot.

  2. Egyaránt utalhatsz forint- vagy devizaszámlára. Az utaláshoz nem csak számlaszámot, hanem másodlagos azonosítót is megadhatsz, amennyiben a címzett (kedvezményezett) rögzített ilyet a bankjánál. A másodlagos azonosító lehet:
    • mobilszám
    • e-mail cím
    • adóazonosító jel (vállalkozások esetén adószám)
  3. Hagyd jóvá az utalást, és ha az megfelel az előbbi feltételeknek, automatikusan teljesül néhány másodperc alatt.
Így rögzíthetsz másodlagos azonosítót a számládra érkező utalásokhoz:
  • Kizárólag a GRÁNIT eBank mobilbanki applikációban vagy személyesen két ügyfélközpontunk egyikében rögzíthetsz másodlagos azonosítót.
  • Az eBank applikáció nyitóoldalán, Android eszközön a „Megbízások” ikonra, iOS eszközön az „Átutalások” ikonra nyomva, az így megnyíló felületen a „Másodlagos azonosítók kezelése” gombra kattintva rögzíthetsz új másodlagos azonosítót és itt is törölheted a már rögzített azonosítót!
  • A másodlagos azonosító a GRÁNIT Banknál
    • EGT országbeli (Európai Unió és Svájc, Norvégia, Izland) mobiltelefonszám,
    • e-mail cím vagy
    • adóazonosító jel (vállalkozásnál adószám) lehet.
  • Az eBankban csak a Banknál nyilvántartott, azaz korábban már a számlához kapcsolt adószámot (adóazonosító jelet) lehet rögzíteni.
  • Egy bankszámlához több másodlagos azonosítót is megadhatsz, de ugyanazokat az azonosítókat egy másik bankszámlaszámhoz már nem, hiszen a másodlagos azonosító lényegében „átveszi” a bankszámlaszám szerepét.

TIPP: Ha csomagáras számlacsomagot keresel korlátlan számú és összegű ingyenes elektronikus átutalásokkal, ezeket a számlacsomagokat ajánljuk:

Mi a fizetési kérelem és hogyan használhatom?
A fizetési kérelemnél a kedvezményezett (a pénzutalás címzettje) jelzi a fizető fél felé, hogy pénzt vár tőle. A fizetési kérelem benyújtására és fogadására szerződést kell kötni a Bankkal, amelyet az eBank applikációban a „Megbízások”/Átutalások menüpont alatt, a „Fizetési kérelem regisztráció/visszavonás” opció választása után, a szolgáltatásba bevont számla kiválasztásával és aktiválásával, egy gombnyomással lehet megtenni. Az aktivált számlát hasonlóan egy gombnyomással vissza is lehet vonni a szolgáltatásból.
Változások az azonnali fizetési rendszer bevezetésével
2020.03.02-től
Utalást indítok
Utalást fogadok
Másodlagos számlaazonosító kezelése
Partner számlaszámára
Partner másodlagos azonosítójára
Saját számlaszámomra
Saját másodlagos azonosítómra (regisztráció után)
Regisztráció / Törlés
GRÁNIT eBank mobilapp
GRÁNIT NetBank
GRÁNIT Ügyfélterminál
Partner számlaszámára
Partner másodlagos azonosítójára
Saját számlaszámomra
Saját másodlagos azonosítómra (regisztráció után)
Regisztráció / Törlés
Azonnali átutalással teljesül, amennyiben a tranzakció megfelel az azonnali átutalás feltételeinek.

FONTOS: Minden belföldi - az azonnali fizetés fogadására alkalmas - forint vagy deviza bankszámlára elektronikusan indított egyedi forint átutalás azonnali átutalásként teljesül, amennyiben az átutalandó összeg nem haladja meg a 10 millió forintot, és az átutalásnál nincs megadva jövőbeni terhelési nap.

A szolgáltatás részletszabályait és a díjakat a következő hirdetmények tartalmazzák:
Gyakori kérdések
Mi az Azonnali Fizetési Rendszer?

Az Azonnali Fizetési Rendszerrel az alábbi új szolgáltatásokat lehet igénybe venni:

  • azonnali belföldi forint átutalás, amelyet elektronikusan – GRÁNIT NetBankon vagy eBank mobilbanki applikáción - nyújt be az ügyfél;
  • másodlagos számlaazonosító rögzítése (e-mail cím, mobiltelefonszám, adószám, adóazonosító jel)
Mit jelent az azonnali forint átutalás?

Egy olyan, az év összes napján, éjjel-nappal teljesülő elektronikusan indított átutalás, amellyel másodpercek alatt a kedvezményezett számlájára kerül az átutalt összeg. A rögzített belföldi forint átutalás automatikusan azonnali átutalás lesz, ha az összes alábbi feltétel teljesül:

  • az átutalást forint bankszámláról indítják
  • az átutalni kívánt összeget forintban határozzák meg
  • az átutalandó összeg nem haladja meg a 10 000 000 Ft-ot
  • a kedvezményezett bankszámla belföldön vezetett forint vagy deviza bankszámla
  • az átutalást elektronikus úton indítják: lakossági ügyfelek esetén NetBankon vagy eBankon, vállalati ügyfelek esetén, ügyfélterminálon, NetBankon vagy eBankon
  • az átutalás jövőbeni terhelési napot nem tartalmaz
  • az átutalás egyedi (eseti, nem kötegelt) átutalás

Amennyiben az átutalási megbízás a fenti feltételeknek megfelel, a Banknak automatikusan, minden külön kérelem nélkül kötelező azonnali átutalásként teljesítenie.

Azon átutalások, amelyek bármelyik fenti feltételnek nem felelnek meg, a forint vagy deviza átutalás általános szabályai szerinti feltételekkel és határidőben teljesülnek.

Deviza számláról azonnali utalás nem indítható. Amennyiben az azonnali forintutalás belföldi devizaszámlára érkezik, azon is rendelkezésre áll az összeg az indítástól számított néhány másodpercen belül.

VideóBankon, TeleBankon és személyesen ügyfélszolgálaton azonnali átutalás nem adható meg.

Azonnali átutalásra nincs külön menüpont, azt a megszokott módon lehet rögzíteni: NetBankon a „Megbízások” menüpontban a Napközbeni forint átutalások gombra nyomva, eBank mobilapplikációban pedig a forint átutalás menüpontban.

Mennyibe kerül az azonnali átutalás?

Az azonnali átutalás díja megegyezik a bankszámláról indított NetBankon vagy eBankon megadott belföldi forint átutalás díjával.

Mit kell tudni a másodlagos számlaazonosítókról?

Az azonnali fizetési rendszeren keresztül azonnali átutalás bankszámlaszám megadása nélkül, másodlagos számlaazonosító megadásával is indítható, amennyiben a kedvezményezett rögzített a számlájához másodlagos számlaazonosítót a bankjánál.

Mik lehetnek másodlagos számlaazonosítók?
  • EGT országbeli mobiltelefonszám (formátum: +36 70 1234567)
  • E-mail cím
  • Lakossági ügyfél esetén a saját adóazonosító jele
  • Vállalkozás esetén annak adószáma
Ki rögzíthet másodlagos számlaazonosítót?

Bármelyik számlatulajdonos (beleértve a közös tulajdonú számlák fő- és társtulajdonosát is) a saját számlájához, illetve, ha a számlatulajdonos engedélyezi ezt a rendelkezőknek, akkor az önálló rendelkező is rögzíthet másodlagos számlaazonosítót a számlatulajdonos számlájához.

Hogyan regisztrálható, módosítható, törölhető a másodlagos számlaazonosító?

A számlatulajdonosok kizárólag az eBank mobilbanki applikációban vagy személyesen az ügyfélszolgálaton rögzíthetnek másodlagos azonosítót. A GRÁNIT eBank mobilapplikációban bármely – a rögzítő személyhez kapcsolódó - mobilszám vagy e-mail cím megadható másodlagos azonosítóként. Adóazonosító jelet (adószámot) eBankon csak abban az esetben lehet megadni, ha ezt az adatot a Bank már nyilvántartja. Ennek hiányában csak személyesen az ügyfélszolgálatnál lehet megadni.

Ügyfélszolgálaton, személyesen a fenti másodlagos azonosító típusok bármelyike megadható.

Egy bankszámlához több másodlagos számlaazonosító is megadható, de ugyanazok az azonosítók egy másik bankszámlához már nem adhatók meg, hiszen a másodlagos azonosító lényegében átveszi a bankszámlaszám szerepét.

A másodlagos számlaazonosító bármikor törölhető, a módosításához a korábban rögzítettet törölni kell és újat megadni.

A másodlagos azonosítók száma a Banknál nincs korlátozva.

A bankszámlaszámhoz regisztrált másodlagos számlaazonosítókat évente meg kell erősíteni, amelyre a GRÁNIT Bank - legalább 30 nappal korábban - figyelmezteti ügyfeleit.

Amennyiben a másodlagos azonosító megerősítését a számlatulajdonos (vagy a rendelkező) elmulasztja, az azonosító a határidő lejártakor automatikusan törlődik, de bármikor újból berögzíthető.

A másodlagos számlaazonosítók kezelésével kapcsolatos díjakat a hatályos hirdetmények tartalmazzák.

Mi a fizetési kérelem?

A fizetési kérelem egy olyan szolgáltatás, amely lehetőséget ad arra, hogy valaki, (személy, társaság továbbiakban kedvezményezett) pénzt, átutalást kérjen az általa megjelölt, továbbiakban, fizető féltől. A fizetési kérelem alapján azonnali átutalás teljesítésére akkor kerül sor, ha a fizető fél jóváhagyja a fizetési kérelmet. A kedvezményezett lehet közüzemi szolgáltató, vállalkozás vagy magánszemély is.

A fizetési kérelem indítása, benyújtása a fizető fél számára nem jelent automatikus fizetési kötelezettséget. A fizető fél eldöntheti, hogy teljesíti, visszautasítja, vagy figyelmen kívül hagyja a fizetési kérelmet. Fizetési kérelmet a kedvezményezett legfeljebb 2 hónapos teljesítési határidővel nyújthat be a fizető fél felé.

A fizetési kérelem benyújtására és fogadására is szerződést kell kötni a Bankkal. Ez a szerződéskötés a GRÁNIT eBank mobilapplikációban történik, ahol ki kell választani a fizetési kérelem szolgáltatásban regisztrálandó bankszámlát, és az aktiválás gomb megnyomásával megtörténik a szerződéskötés.

Hogyan használhatom a fizetési kérelem szolgáltatást?

Ahhoz, hogy a fizetési kérelem szolgáltatást használni tudja:

  1. a GRÁNIT eBank applikációban a „Megbízások” (Android eszközi esetén) illetve az „Átutalások” menüpont alatt (iOS eszköz esetén) a „Fizetési kérelem regisztráció/visszavonás” opciót kell választania,
  2. a felületen megjelenő bankszámlái közül ki kell választani azt, amelyikre fizetési kérelem teljesítése esetén az átutalást várja, illetve amelyről egy fizetési kérelem elfogadása esetén a pénzt elutalja a bank.
  3. A felületen elolvashatja a fizetési kérelemre vonatkozó szerződést, és annak elfogadása esetén meg kell nyomnia az „Aktiválás” feliratú gombot. Ezzel aktívvá vált a szolgáltatás, létrejött a szerződés. Innentől kezdve indíthat vagy fogadhat fizetési kérelmet a kiválasztott számlára az eBank applikációban.

Az indított fizetési kérelem akkor teljesül, ha a fizető fél is a saját bankjával szerződik a szolgáltatásra.

Hogyan indíthatok fizetési kérelmet?

Fizetési kérelem indításához,

  • a „Megbízások”/„Átutalások” menüpontban válassza ki az „Indított fizetési kérelmek” opciót, majd
  • az „Új fizetési kérelem rögzítése” gombbal indíthat fizetési kérelmet.

A számlaszám helyett megadhatja a fizető fél másodlagos azonosítóját is, és kiválaszthatja, hogy a kérelmében megjelölt összeg módosítható legyen vagy sem, azaz a kérelem címzettje dönthet-e úgy, hogy a megadott összegnél többet vagy kevesebbet utaljon.

Hogyan fogadhatok el fizetési kérelmet?

Fizetési kérelem elfogadására a „Megbízások”/„Átutalások” menüponton belül van lehetőség a „Fogadott fizetési kérelmek” opció kiválasztásával. Itt kezelheti a beérkezett fizetési kérelmeit, dönthet arról, hogy elfogadja vagy elutasítja őket, illetve, ha elfogadja, mikor teszi azt. Egy fizetési kérelem két hónapos érvényességgel nyújtható be. Amennyiben a fizetési kérelem feladója módosíthatóként küldte a megjelölt összeget, az elfogadás után dönthet arról, hogy mekkora összeget utal a fizetési kérelem feladójának.

Mire használható az azonnali fizetés a mindennapokban?
  • Továbbra is vannak olyan szolgáltatóhelyek, ahol nincs kártyaelfogadó terminál, itt a szolgáltató számlaszámára, vagy, ha rögzített a bankjánál másodlagos azonosítót, erre az azonosítóra elektronikusan pár másodperc alatt elutalhatjuk a saját bankszámlánkról a szükséges összeget, így kifizetve a számlát.
  • Nagyobb összegű, több millió forintra rugó vásárlásoknál (pl. autó, bútor vagy akár ingatlan) nem kell készpénzt használni. Az összeg – megfelelő internetkapcsolat esetén laptopról NetBankon keresztül vagy az eBank mobilapplikáció segítségével másodpercek alatt átutalható az eladónak, kereskedőnek.