Gyakran ismételt kérdések

Összes
Bankkártyák
Bankszámlák
Bankváltás
Betét, megtakarítás
eBank app
Family
Lakásbiztosítás
Lakossági hitelek
NetBank
TeleBank
VideoBank

Bankkártyák

Hogyan működik az érintés nélküli fizetés?

outer circle svginner circle svg

A megküldött bankkártya - a biztonságos fizetést garantáló chip mellett - a kényelmesebb és gyorsabb kártyahasználat érdekében érintésmentes (Contactless) fizetést is lehetővé tesz az erre alkalmas elfogadóhelyeken. Amennyiben a fizetéskor nem szeretnéd az érintésmentes technológiát használni, úgy lehetőséged van bankkártyáddal a hagyományos módon – POS terminálba történő behelyezés és PIN kód megadása mellett – is fizetni. 
Érintésmentes fizetés esetén jelenleg 15 000 forint alatti vásárlás alkalmával nem kell PIN kódot megadni, amennyiben a PIN kód megadása nélküli tranzakciók kumulált összege nem éri el a 45 000 forintot. Kérjük, hogy az érintéses fizetés részleteiről, így különösen a vásárlási limitekről tájékozódj a vonatkozó Hirdetményből, valamint a Bankkártya Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiből! 
A Contactless funkció aktiválásához egy PIN kóddal jóváhagyott tranzakció szükséges (ATM-en, vagy POS-on kezdeményezett chipes, nem érintésmentes tranzakció). 

Hogyan tiltható a bankkártya?

outer circle svginner circle svg

A bankkártya a birtokodból történő kikerülését, elvesztését, ellopását, valamint jogosulatlan vagy jóvá nem hagyott használatát kérjük, azonnal jelentsd be a TeleBank szolgáltatáson keresztül a +36-1-510-0527 telefonszámon. Gránit Platinum bankkártya esetén a +36-1-814-5601 telefonszámon, vagy a Bank Központi Ügyfélszolgálatán (Budapest, Lechner Ödön fasor 8.) vagy a Westendben lévő Bankfiókunkban (cím: 1062 Budapest, Váci út 1-3. I. em. Hild József sétány 24.) személyesen vagy a Gránit VideóBank szolgáltatáson keresztül tudod jelenteni. 
A bejelentést követően a Bank a bankkártyával adott fizetési megbízás alapján fizetési műveletet nem teljesít, kivéve a letiltást követően vagy megelőzően szabályszerűen kezdeményezett sikeresen végrehajtott tranzakciókat (pl. offline tranzakciók esetében), melyeket a Bank automatikusan teljesít (elszámol) a bankkártya alapjául szolgáló bankszámla terhére. A letiltás végleges és visszavonhatatlan, a továbbiakban a bankkártya nem használható.  

Milyen típusú bankkártya igényelhető?

outer circle svginner circle svg

Az alábbi bankkártya típusok közül lehet választani, számlacsomagtípustól függően: 

  • Gránit Standard Mastercard érintésmentes, dombornyomott vagy nem dombornyomott bankkártya, amellyel gyorsan és kényelmesen intézheted vásárlásaid, vehetsz fel készpénzt belföldön vagy külföldön egyaránt.
  • Gránit Neo Mastercard érintésmentes, nem dombornyomott bankkártya, amelynek hátoldalán szerepelnek a kártya adatai. Ügyfeleink három különböző külsejű kártya közül szabadon választhatnak. A bankkártyával gyorsan és kényelmesen intézheted vásárlásaid, készpénzfelvételeid.
  • Gránit Platinum Mastercard érintésmentes, dombornyomott bankkártya beépített utasbiztosítással és prémium szolgáltatásokkal.
  • Gránit World Elite Metal érintésmentes, lézergravírozott fém bankkártya, beépített utasbiztosítással és prémium szolgáltatásokkal.
  • Gránit EUR Mastercard dombornyomott deviza bankkártya, amellyel gyorsan és kényelmesen intézheti vásárlásait, vehet fel készpénzt. Kizárólag Gránit lakossági deviza I. és II. EUR bankszámlához igényelhető.
  • Gránit USD Mastercard dombornyomott deviza bankkártya, amellyel gyorsan és kényelmesen intézheti vásárlásait, vehet fel készpénzt. Kizárólag Gránit lakossági deviza I. és II. USD bankszámlához igényelhető.
  • Gránit MOST érintésmentes, nem dombornyomott bankkártya, amely az 1. évben ingyenes bizonyos számlacsomagok esetén.
  • Gránit COOP co-branded, érintésmentes dombornyomott vagy nem dombornyomott bankkártya, amely egyszerre bankkártya és törzsvásárlói kártya, ötvözve a banki szolgáltatásokat és a COOP Klub Törzsvásárlói program előnyeit.
  • Gránit Diákhitel Mastercard dombornyomott bankkártya, amely kizárólag Gránit Diákhitel Számlához igényelhető díjmentesen.
  • Gránit Mastercard Business érintésmentes üzleti bankkártya beépített utasbiztosítással, amely az 1. évben ingyenes a kedvezményes KKV számlacsomagok esetén.
  • Gránit Mastercard Business Prémium érintésmentes üzleti bankkártya beépített utasbiztosítással és prémium szolgáltatásokkal 

A bankkártya éves-, vagy havi díja, illetve az esetleges kibocsátási díja a kártya típusától és számlacsomagtól függően eltérő lehet. Kérjük, a pontos díjtételekért tájékozódj aktuális Hirdetményünkből! 

Hogyan igényelhető bankkártya?

outer circle svginner circle svg

Honlapunkon online számlanyitás keretében, VideóBankban számlanyitáskor, továbbá az eBank mobilbanki applikációban szelfis azonosítással. Amennyiben már rendelkezel Bankunknál bankszámlával, új bankkártyát igényelhet a Gránit mobilbanki applikációban, illetve NetBankon keresztül, Postaláda Szabad formátumú levélben vagy VideóBankon is jelezheted bankkártya igénylési szándékod.A Gránit eBank mobilbanki applikációban, illetve VideóBankon keresztül azonosított hívásban lehetőség van sürgősségi bankkártya igénylésre is belföldön, felár ellenében, mely három banki munkanapon belül készül el és kizárólag fióki átvétellel kérhető, továbbá azonosított videóhívásban igényelhető a meglévő bankkártya mellé társkártya is. A bankkártyát személyesen a Gránit Bank Központi Fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva: hétfő–péntek: 8:30-16:00), vagy a Westend Ügyfélközpontban (Westend City Center, 1. emelet, Hild József sétány 24. nyitva: hétfő–péntek: 10:00-18:00) lehet igényelni. Kérjük, a díjakról tájékozódj aktuális Hirdetményünkből. 

Milyen mobilfizetési megoldások használhatók?

outer circle svginner circle svg

Fizess okoseszközöddel gyorsan, egyszerűen és biztonságosan Apple Pay vagy Google Pay szolgáltatással! 

iOS
Apple Pay

Android
Google Pay

Biztonságod érdekében a sikeres digitalizációt követően bankkártyád átmenetileg zárolásra kerül, amelyet legegyszerűbben a Gránit eBank alkalmazásban tudsz feloldani.

Hol kérdezhető le a pin kód?

outer circle svginner circle svg

A bankkártyához tartozó PIN kód a Gránit eBank alkalmazásban kérdezhető le a „Kártyák” menüpontban, azon kártyabirtokosok számára, akik jogosultsággal rendelkeznek a Gránit eBank alkalmazás használatához a bankkártyához tartozó bankszámla vonatkozásában. 

Hogyan módosítható a PIN kód?

outer circle svginner circle svg

A PIN kód módosítása kezdeményezhető a PIN kód módosítás műveletét támogató ATM használatával. A bankjegykiadó automata menüjében szereplő „PIN kód módosítása” menüpont kiválasztásával, majd a személyes PIN kód megadásával új PIN kód adható meg. A módosítás díjköteles,  az aktuális díjakat a mindenkor hatályos lakossági és vállalati hirdetmények tartalmazzák. A PIN kód módosítása a bankkártya megújítási folyamata során (a lejáratot megelőző 40. nap és a megújított bankkártya aktiválása közötti időszakban) nem lehetséges.  

Mit kell tudni a PSD2 – erős ügyfél-hitelesítésről?

outer circle svginner circle svg

Az erős ügyfél-hitelesítés az ügyfelek védelmét szolgálja a bankkártyás tranzakcióknál és az online térben való vásárlásnál, azért, hogy az adott tranzakció kizárólag az arra jogosult személy jóváhagyása után történhessen meg. 
Az Európai Unió erős ügyfélhitelesítést előíró (PSD2) irányelvének az Európai Unió határain belüli online térben történő alkalmazásával az internetes bankkártyás vásárlásokhoz kapcsolódó fizetések - biztonsági okokból - csak akkor valósulhatnak meg 2021.01.01-től, ha a kártyabirtokos a bankkártya adatainak megadását követően egyedi azonosítással is jóváhagyja azokat. 
Az új, biztonságosabb jóváhagyási folyamat első lépéseként szükséges, hogy a Banknál az érvényes mobilszámod szerepeljen a nyilvántartásban és rendelkezz Gránit NetBank szolgáltatással. 

 
További információ 

Mit kell tudni az átváltást igénylő tranzakciókhoz küldött tájékoztatásról?

outer circle svginner circle svg

Az Európai Parlament és a Tanács 924/2009/EK rendeletében meghatározottaknak megfelelően a Bank 2021. május 7-től új tájékoztatási szolgáltatást vezetett be. 

A tájékoztatás célja, hogy felhívjuk kártyabirtokosaink figyelmét az Európai Gazdasági Térség (továbbiakban: EGT) területén bankkártyával végzett fizikai kereskedőnél történő vásárlások vagy készpénzfelvételek esetén alkalmazott átváltási árfolyamok (árrések) különbözőségére. 

Kérjük, járj el körültekintően, és tranzakcióid során, a számodra kedvezőbb árfolyamot válaszd, amennyiben az adott terminál biztosítja a választás lehetőségét a kereskedő és a Bank által alkalmazott árfolyam igénybevétele között. 

Hogyan érhető el a tájékoztatás?

A tájékoztatást iSMS formájában juttatjuk el a kártyabirtokos részére, amennyiben rendelkezel GRÁNIT eBank mobilbanki applikációval és beállításra került számodra a GRÁNIT iSMS Szolgáltatás. 
 
Amennyiben a Kártyabirtokos GRÁNIT SMS Szolgáltatással rendelkezel, ezen szolgáltatás automatikusan kiegészítésre kerül a tájékoztatási szolgáltatással is SMS formájában. 

Van díja a szolgáltatásnak?

A szolgáltatásnak díja nincs, a tájékoztatás díjmentes, függetlenül attól, hogy iSMS vagy – az SMS szolgáltatás részeként, azt kiegészítve – SMS formájában kerül megküldésre. 

Mikor történik tájékoztatás?

Az EGT területén bankkártyával EGT tagállamának pénznemben végzett, fizikai kereskedőnél történt átváltást igénylő vásárlások és készpénzfelvételek esetén devizanemenként havonta az első tranzakció alkalmával, annak megtörténtét követően haladéktalanul történik a tájékoztatás. 

Miről szól a tájékoztatás?

A tájékoztatás a bank által a vásárlás, vagy készpénzfelvétel pillanatában jegyzett euró deviza eladási árfolyamának az aktuálisan elérhető Európai Központi Bank referencia árfolyamához képest fennálló különbségét (árrést) mutatja meg százalékos formában. 
 
A tájékoztatásban szereplő százalékos érték nem tartalmazza az euró devizanemtől eltérő EGT pénznemben végzett tranzakciók esetén a Mastercard nemzetközi kártyatársaság által az euróra történő átváltáskor alkalmazott árfolyamot. Ebben az esetben a  Bankkártya Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeinek  9.2.5. pontja alapján történik a tranzakció összegének forintra történő átváltása. 
 
A tájékoztatásban szereplő árrés értéke a tranzakció időpontjában fennálló állapotot tükrözi, a tényleges elszámolásig az árfolyamok változhatnak! 

  • A GRÁNIT Bank által az Európai Központi Bank által kiadott legfrissebb referencia árfolyamához képest alkalmazott aktuális eltérés itt érhető el. 
  • A Mastercard nemzetközi kártyatársaság által alkalmazott árfolyamok itt érhetők el. 
  • A legfrissebb kiadott EKB referencia árfolyam itt érhető el. 

Hogyan mondható le a tájékoztatás? 

Amennyiben nem szeretnél tájékoztatást kapni az EGT területén végzett, átváltást igénylő bankkártyával végzett tranzakcióiról kérjük, jelezd leiratkozási szándékod a Gránit NetBank szolgáltatásban szabadformátumú levélben, telefonos ügyfélszolgálatunkon, Gránit VideóBank szolgáltatáson keresztül, személyesen Központi Fiókunkban vagy Ügyfélszolgálatunkon. 

Hogyan módosíthatók a bankkártya limitek?

outer circle svginner circle svg

A bankkártya napi összeg- és darablimitek az adott nap 0-24 órája között érvényesek közép-európai idő (CET=UTC+1) szerint. Amennyiben a soron következő fizetés az adott napon elvégzett valamennyi – adott limitbe tartozó – tranzakcióval együttesen meghaladja a beállított limitet, sikeres tranzakció csak a limit módosításával végezhető el az adott napon. 

A bankkártya napi összeg limitei a legkényelmesebben a Gránit eBank mobilbanki applikációban módosíthatók, ahol a módosítások azonnal érvénybe lépnek. A limitmódosítás az eBankban díjmentes. A napi összeglimiteket és a kártyával végrehajtott tranzakciók napi darabszámát a számlatulajdonos, vagy az arra jogosult kártyabirtokos Gránit TeleBankon, Gránit VideóBankon, illetve Gránit NetBankon keresztül (Postaláda > Szabad formátumú levél menü- pontban) is kezdeményezheted a Hirdetményben meghatározott díj ellenében. A Gránit TeleBankon, illetve a Gránit VideóBankon történt módosítás esetén a módosított darabszám és összeg azonnal érvénybe lép. Megadható minimum darabszám: 1 db, megadható minimum összeg: 1 Ft. 
A módosított limitek az adott bankkártya megújítása, újragyártása vagy pótlása esetén is érvényesek maradnak. 
A napi online limitbe tartozó tranzakciók beleszámítanak a napi POS limitbe is, így a napi online limit nem haladhatja meg a napi POS limit összegét. A vásárlásokra vonatkozó darab limit a POS és Online vásárlásokra együtt értendő.  

Személyesen is átvehető a bankkártya?

outer circle svginner circle svg

Igen. Hirdetményeinkben meghatározott külön díj ellenében bankkártyáját és a hozzá tartozó PIN kódot átveheti személyesen, vagy meghatalmazottja útján is Központi Fiókunkban (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva: hétfő–péntek: 8:30-16:00), vagy Westend Ügyfélközpontunkban (Westend City Center, 1. emelet, Hild József sétány 24. nyitva: hétfő–péntek: 10:00-18:00). GRÁNIT World Elite Metal bankkártya igénylése esetén a fióki átvétel díjmentes.
Eseti meghatalmazás bankkártya és PIN boríték átvételére

Hogyan kerülhetők el a sikertelen bankkártyás fizetések?

outer circle svginner circle svg

A sikertelen bankkártyás fizetések elkerülése érdekében a tranzakciót, illetve az ismétlődő fizetések (jellemzően előfizetések) várható terhelését megelőzően érdemes ellenőrizni az alábbiakat: 

  • Érvényes és aktív a fizetés során használt bankkártya? 
  • A tranzakció összege nem haladja meg – az adott napon már elvégzett tranzakciókkal együttesen – a beállított napi darab vagy összeg POS, ATM, vagy online limitet? 
  • Nincs lezárt állapotban a bankkártya? 
  • Van elegendő fedezet a bankszámlán, amelyhez a bankkártya kapcsolódik? 
  • Online bankkártyás fizetés esetén letöltésre került a Gránit eBank alkalmazás, vagy beállításra került az online vásárlási jelszó a tranzakció hitelesítéséhez (amennyiben szükséges)? 

A sikeres fizetéshez szükséges feltételek ellenőrzése, azok módosítása a legegyszerűbben a Gránit eBank alkalmazásban végezhető el. 

Mit kell tudni a bankkártya biztonságos használatáról?

outer circle svginner circle svg

Kérjük, hogy bankkártyád vásárlásaid során ne téveszd szem elől, és óvd az erős mágneses tértől vagy hőhatástól! 
Kérjük, ügyelj arra, hogy bankkártyád PIN kódját illetéktelen személy ne ismerhesse meg! 
 
Sem a PIN kód kártyát, sem pedig a PIN kódról készült feljegyzést ne tartsd bankkártyád közelében, a PIN kódot ne írd rá bankkártyádra! 
 
További információ 

Mennyi idő alatt érkezik meg a bankkártya?

outer circle svginner circle svg

A bankkártya megrendelésére a szerződés aláírását követően akkor kerül sor, amikor az igényelt bankkártya kibocsátási díjára és az első éves díjra is rendelkezésre áll a fedezet a bankszámlán. A megrendelést követően, várhatóan 7-10 munkanapon belül készül el a bankkártya, amely a Kártyabirtokos levelezési címére kerül postázásra, vagy kérésed szerint átveheted fiókjainkban is. . 
Bankkártyája PIN kódját tartalmazó kártya – biztonsága érdekében - külön borítékban kerül postázásra a bankkártya postázását megelőzően. 
Amennyiben a bankkártyát vagy a PIN kódot tartalmazó borítékot a megrendeléstől számított 14 napon belül nem kapod meg, vagy a boríték sérülten érkezik, kérjük, ezt jelezd a Gránit NetBank, vagy a Gránit TeleBank (+36 1 510 0527) szolgáltatásunkon keresztül, vagy személyesen a Bank Központi Fiókjában, illetve Westend Ügyfélközpontjában. 

Amennyiben a bankkártya technikai okokból került pótlásra – sérült plasztik pótlása, névváltozás, lejárt kártya megújítása -, nem postázunk új PIN borítékot, és a PIN kódod az előző bankkártyád PIN kódjával megegyező lesz. 

Gránit World Elite Metal bankkártya igénylése esetén a bankkártya átvétele kizárólag a Bank Központi Ügyfélszolgálatán, vagy a Westend Ügyfélközpontban, illetve a Bankkal szerződéses kapcsolatban álló futárszolgálat közreműködésével lehetséges a kézbesítést megelőzően egyeztetett címre.  

Hogyan aktiválható a bankkártya?

outer circle svginner circle svg

A bankkártya biztonsági okokból inaktív állapotban kerül kiküldésre, ezért használatához aktiválni kell. 

Bankkártyád az alábbi módokon aktiválhatod: 

  • Gránit eBank alkalmazásban, a "Kártyák" menüpontban, vagy bármely POS terminálon, a bankkártya bedugásával és sikeres PIN kód megadásával kezdeményezett vásárlással, 
  • bármely ATM készüléken, sikeres PIN kód megadásával kezdeményezett készpénzfelvételi tranzakcióval, vagy egyenleg lekérdezési tranzakcióval, melyekre a Hirdetmény szerinti díj kerül felszámításra, 
  • a Gránit NetBank szolgáltatáson keresztül, (Postaláda > Szabad formátumú levél menüpontban) – megjelölve az aktiválandó bankkártya számát, 
  • a Gránit TeleBank szolgáltatáson keresztül (+36 1 510 0527), 
  • a Gránit VideóBank szolgáltatáson keresztül; vagy 
  • személyesen Központi Fiókunkban (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva: hétfő–péntek: 8:30-16:00), vagy Westendben lévő Bankfiókunkban (Westend City Center, 1. emelet, Hild József sétány 24. nyitva: hétfő–péntek: 10:00-18:00). 

Megújított bankkártya esetében, annak aktiválását követően a régi bankkártya a továbbiakban nem használható.  

Hogyan és mikor érkezik a PIN kód?

outer circle svginner circle svg

A PIN kódot tartalmazó boríték postán a bankkártya előtt érkezik meg. Amennyiben a PIN kódot tartalmazó boríték sérülten érkezik, kérjük, szíveskedj azt mielőbb bejelenteni a Gránit NetBank szolgáltatáson vagy a Gránit TeleBank szolgáltatáson +36 1 510 0527) keresztül, vagy személyesen az Ügyfélszolgálatunkon. 

Amennyiben a bankkártya technikai okokból került újragyártásra (sérült plasztik újragyártása, névváltozás, lejárt kártya megújítása) nem postázunk új PIN borítékot. Az új bankkártya PIN kódja megegyezik az előző bankkártyád PIN kódjával. 

Kérjük, ügyelj arra, hogy bankkártyád PIN kódját illetéktelen személy ne ismerhesse meg! Sem a PIN kód kártyát, sem pedig a PIN kódról készült feljegyzést ne tartd a bankkártyád közelében, illetve PIN kódod ne írd rá bankkártyádra! 

Felhívjuk figyelmed, hogy a titkos PIN kód jogosulatlan megismeréséből származó károkért a Bank nem vállal felelősséget. 

Gránit World Elite Metal bankkártya esetén a PIN kód átvétele kizárólag a Bank Központi Ügyfélszolgálatán, vagy a Westendben lévő Bankfiókunkban, illetve a Bankkal szerződéses kapcsolatban álló futárszolgálat közreműködésével lehetséges a kézbesítést megelőzően egyeztetett címre. 

Mire szolgál az SMS és iSMS szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

Igényelj SMS-szolgáltatást, és azonnal értesülhetsz a bankkártyáddal, illetve a bankszámládhoz rendelhető társkártyával/társkártyákkal végzett tranzakciókról is. A szolgáltatás előnye, hogy így hamarabb észlelheted, ha kártyád ellopták, és/vagy illetéktelen személyek a bankkártya adataiddal visszaélnek. (A szolgáltatás díjait a vonatkozó számlacsomag Hirdetmény tartalmazza.) 

Az okostelefonokra letölthető Gránit eBank alkalmazás révén jelentősen csökkentheted, akár le is nullázhatod SMS-költségeit. Az alkalmazás segítségével az internet kapcsolaton továbbított ingyenes iSMS-ben kapod meg a tranzakciós üzeneteket, amennyiben online kapcsolatban vagy. (Az iSMS feltétele, hogy rendelkezz SMS szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel, továbbá csak azon tranzakciókról kap iSMS-ben értesítést, amelyet megjelölt az SMS szolgáltatás igénylésekor.)  

Hogy nyújtható be reklamáció?

outer circle svginner circle svg

A bankszámlán elszámolásra került, el nem ismert bankkártyás tranzakció kivizsgálásához (reklamációs eljáráshoz) szükséges Bankkártya tranzakció reklamációs bejelentő lap nyomtatvány ide kattintva érhető el. 

A Bankkártya tranzakció reklamáció bejelentő lapot az alábbi módokon juttathatod el hozzánk: 

  • Telebankon keresztül, 
  • Ügyfélszolgálaton, 
  • Írásban, postai úton, 
  • NetBankon keresztül szabadformátumú levélben. 

Mi a Gránit Digital kártyaszolgáltatás és hogyan igényelhető?

outer circle svginner circle svg

A Gránit Digital Kártyaszolgáltatás lehetővé teszi, hogy a már megigényelt bankkártya kézhezvétele előtt mobiltelefonod segítségével vásárolhass online, vagy üzletekben, illetve készpénzt vehess fel az érintésmentes (contactless) technológiát támogató ATM berendezéseken. A Gránit DIGITAL Kártyaszolgáltatás az online és a személyes számlanyitáskor együttesen, illetve a Gránit eBank alkalmazásban történő új bankkártya igénylése esetén is igényelhető. További információ: https://granitbank.hu/granitdigital. 

Mi a teendő a PIN kód elfelejtése esetén?

outer circle svginner circle svg

A Gránit eBank alkalmazásban (iOS és Android készülékeken egyaránt) napi ötször megtekinthető a PIN kód, amennyiben rendelkezel jogosultsággal a Gránit eBank használatához a bankkártyához tartozó bankszámla vonatkozásában. (Gránit eBank Kártyák fül alja) 

Amennyiben nem rendelkezel jogosultsággal a Gránit eBank alkalmazáshoz, a PIN kód újragyártása szükséges. A PIN kód újragyártását kezdeményezheted személyesen Központi Fiókunkban (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva: hétfő–péntek: 8:30-16:00), vagy Westendben lévő Bankfiókunkban (Westend City Center, 1. emelet, Hild József sétány 24. nyitva: hétfő–péntek: 10:00-18:00), továbbá Gránit TeleBankon keresztül ügyfél-azonosítást követőn, illetve Gránit NetBankon keresztül (Postaláda > Szabad formátumú levél menüpontban). 

Mit kell tudni a Priority Pass tagsági kártyáról?

outer circle svginner circle svg

Gránit Platinum Mastercard és Gránit World Elite Metal kártyabirtokosként élvezheted a Priority Pass™ program által nyújtott előnyöket. A Priority Pass™ szolgáltatáson keresztül világszerte több, mint 1300 repülőtér VIP várójába léphetsz be, függetlenül attól, melyik légitársaság milyen osztályára szóló jegyet vásárolsz, illetve milyen egyéb tagsági programban veszel részt. 
A Priority Pass™ várótermeiben kedvezményes díj ellenében kellemesen, nyugodt körülmények között töltheted el (a veled utazó személyekkel közösen) a várakozás idejét. 
 

Felhívjük figyelmét, hogy a budapesti Mastercard Airport Lounge és a bécsi Vienna és Sky Lounge-ok díjmentes használata kizárólag a Gránit Platinum Mastercard és Gránit World Elite Metal kártyákkal lehetséges. A Priority Pass kártyát ezekben a várókban ne használja, ellenkező esetben a belépési díj terhelésre kerül a számláján! 

A belépéskor a Priority Pass kártya felmutatásával, és elektronikusan megadott aláírásával elfogadod a vonatkozó Hirdetményben rögzített díjak felszámítását. 
Kérjük, utazás előtt keresd fel a www.prioritypass.com weboldalt, valamint ellenőrizd, hogy a repülőtér, amit utazásaid közben érinteni fogsz, rendelkezik-e a programban részt vevő VIP váróval. 

A Priority Pass™ kártya a Gránit Platinum Mastercard és Gránit World Elite Metal bankkártyák elválaszthatatlan részét képezi, de a Priority Pass™ várók használati díját a Gránit Platinum Mastercard és Gránit World Elite Metal bankkártyák kibocsátási- és éves díja nem tartalmazza, azok minden belépést követően terhelésre kerülnek a kártyabirtokos számláján. 
 
További részletes tájékoztatást az alábbi webcímeken találsz: 

www.prioritypass.com; 
https://granitbank.hu/lakossag/bankkartyak/platinum/ 

Bankszámlák

Azonnali fizetés

Milyen átutalás nem minősül azonnali átutalási megbízásnak?

outer circle svginner circle svg
  • amely nem elektronikusan (azaz nem NetBankon, vagy nem eBankon keresztül) kerül benyújtásra, 
  • amelynél a terhelendő számla devizaneme nem forint 
  • amelynél az átutalandó összeg nem forintban van megadva 
  • amelynél a teljesítés napja jövőbeni dátum 
  • amelynél a kedvezményezett számlaszáma nem belföldi számlaszám 
  • az állandó átutalási megbízás, azaz a rendszeresen, ugyanazon a napon, ugyanazon az összegben teljesülő átutalási megbízás  
  • a csoportos beszedés 

Mikortól van azonnali átutalási megbízás?

outer circle svginner circle svg

A jogszabályi előírás alapján 2020.03.02-től minden átutalási megbízás, ami megfelel az azonnali átutalási megbízás feltételeinek, kötelezően azonnali átutalással teljesül. Ezt az ügyfélnek nem kell külön kérnie vagy jeleznie a Bank felé. 

Milyen számlán lehet azonnali átutalási megbízást rögzíteni?

outer circle svginner circle svg

Bármilyen lakossági vagy vállalati forint folyószámlán. Az átutalandó összeg pedig csak forint lehet.

Milyen átutalás minősül azonnali átutalási megbízásnak?

outer circle svginner circle svg

Elektronikusan (eBankon vagy NetBankon) rögzített, max. 10.000.000 Ft összegű, forintban megadott, belföldi, eseti átutalási megbízás, amelynél a terhelendő számla devizaneme forint és a teljesítés napja NEM jövőbeni. (Azaz vagy nincs megadva teljesítési nap, vagy a rögzítés napjával megegyező nap a teljesítés napja.)

Az azonnali átutalási megbízás mely bankoknál érhető el?

outer circle svginner circle svg

Azonnali átutalási megbízás (a jogszabályi előírásoknak megfelelően) 2020.03.02-től minden Magyarországon működő banknál elérhető szolgáltatás. 

Mikor teljesül az azonnali átutalási megbízás?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben egy átutalás azonnali átutalási megbízásnak minősül, 5 másodpercen belül jóváírásra kerül a kedvezményezett bankszámláján a nap 24 órájában, a hét minden napján.

Kell-e az átutalási adatok megadásakor külön bejelölni azt, hogy az átutalás azonnali átutalás legyen?

outer circle svginner circle svg

Nem kell az átutalás rögzítésekor külön kérnie az ügyfélnek, hogy az átutalás azonnali átutalási megbízás legyen. Amennyiben egy átutalási megbízás megfelel az azonnali átutalás feltételeinek, akkor az azonnali átutalással fog teljesülni.

Bankszámlanyitás, bankszámlavezetés

Kezdeményezhető-e bankszámlanyitás személyes megjelenés nélkül?

outer circle svginner circle svg

Nálunk sem a bankszámlanyitáshoz, sem a szerződéskötéshez nem szükséges befáradnod bankfiókunkba, mert a számlanyitás kezdeményezhető eBank applikáció használatával szelfin keresztül,vagy Bankunk honlapján, az Online számlanyitási felületen, a szerződéskötés pedig megtörténhet videóhívásban, a Gránit VideóBankon keresztül. A szelfis számlanyitást akkor tudod kezdeményezni, amennyiben rendelkezel NFC kapcsolattal rendelkező telefonnal, illetve Chippel ellátott új típusú (2016. január 1. után kiállított) személyazonosító igazolvánnyal, a Gránit eBank applikció segítségével is nyithatsz számlát Szelfi számlanyitás keretében. Részletek: https://granitbank.hu/szelfisszamlanyitas/  
Amennyiben Gránit VideóBankon szeretnéd megkötni a bankszámla szerződésed,továbbá rendelkezel kártya formátumú magyar személyazonosító igazolvánnyal és lakcímkártyával, nem kell mást tenned csak az online számlanyitás során az "Ügyfélazonosítás helyének" „Azonosítás most videóhívásban” vagy „Azonosítás később videóhívásban” lehetőséget megjelölnöd, és/vagy azonnal, vagy az emailben kapott linkről, a Neked megfelelő időpontban tudod elindítani a videóhívást. A szerződéskötés céljából kezdeményezett videóhívás H-P: 8:00 – 21:00 vagy Szo: 10:00 – 18:00 óra között történhet meg, amikor nálad van érvényes kártya formátumú személyazonosító igazolvány és lakcímkártya. 

Milyen költségekkel jár a bankszámlanyitás?

outer circle svginner circle svg

Önmagában a számlanyitás költséggel nem jár, azonban a számlavezetésnek már lehet díja aszerint, hogy milyen típusú a választott számlacsomag és teljesül-e a kedvezményes díjra jogosító feltételek valamelyike. A díjak mértékéről a lakossági bankszámlavezetésre vonatkozó mindenkor hatályos Hirdetmény nyújt tájékoztatást.

Milyen esetben előnyös a Gránit Bajnok számlacsomag?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben folyószámládra havonta legfeljebb 2 részletben legalább 280 000 Ft jóváírás érkezik (bankon kívülről vagy harmadik személytől), VAGY a bankszámla nap végi záró egyenleged a hónap során minden nap legalább 150 000 Ft (az egyik feltétel teljesítése elégséges), kivételes kedvezmények igénybevételére van lehetőség bankunknál. 
A Gránit Bajnok számlacsomagnál a következő banki szolgáltatások díjmentesek, vagy kedvezményes díjazásúak: 

  • valamennyi bankkártyás vásárlás díjmentes 
  • számlanyitás, számlavezetés díjmentes 
  • betétlekötés díjmentes 
  • NetBank, eBank és TeleBank szolgáltatás használata díjmentes 
  • valamennyi belföldi (eseti és rendszeres) forint átutalás NetBankon keresztül mindössze 0,10% (min. 0 Ft, max. 6 000 Ft) kedvezményes díjazású 
  • valamennyi teljesített csoportos beszedési megbízás (közüzemi díjfizetés) mindössze 0,10% (min. 0 Ft, max. 6 000 Ft) kedvezményes díjazású 
  • havi 4 db készpénzfelvétel bármely belföldi ATM-ből mindössze 0,30% kedvezményes díjazású 

Havonta hányszor vehető fel készpénz bankkártyával díjtalanul?

outer circle svginner circle svg

Gránit Bajnok Plusz számlacsomag esetén havonta 4 db ingyenes készpénzelvételt végezhető a főkártyával, bármely magyarországi ATM-en keresztül. Gránit Bajnok és Sztár számlacsomagoknál a főkártyával 4, ill. 2 db kedvezményes készpénzfelvételre van lehetőség, amelynek díja mindössze a tranzakciós illeték díjával megegyező mértékű vagy annál kevesebb, illetve szintén díjmentes havonta 4 db belföldi és 2 db külföldi készpénzfelvétel a Gránit Platinum Mastercard és a Gránit World Elite Metal bankkártyával.

Hol található Gránit Bank fiók? Amennyiben nincs a közelben fiók, hogyan lehet ügyet intézni?

outer circle svginner circle svg

A Gránit Bank jelenleg 2 bankfiókkal rendelkezik: 

A Központi Bankfiók elérhetősége: 1095 Budapest IX. kerület, Lechner Ödön fasor 8. - pénztári műveletek csak itt végezhetők -, illetve  

 WestEnd City Center 1062 Budapest, Váci út 1-3.; 1. emelet, Hild József sétány 24.  

Ügyintézésre lehetőséged van még NetBank, TeleBank szolgáltatáson keresztül, amelyek igénybevétele díjtalan, valamint a Gránit Videóbank szolgáltatás segítségével, amely díjmentesen használható információkérés, érdeklődés céljából 

Felszámít-e a bank tranzakciós illetéket?

outer circle svginner circle svg

A Gránit Bank nem számít fel tTranzakciós illetéket addicionálisan, a Banknak fizetendő díjakon felül, a jelenleg igényelhető lakossági bankszámlacsomagoknál. 

Tervezi-e a bank fiókhálózat létesítését országszerte?

outer circle svginner circle svg

A Gránit Bank hiszi, hogy a bankolás lehet költséghatékony és kényelmes, amelyhez nem szükséges költséges fiókhálózat fenntartása. Ennek szellemében továbbra is az online bankolási megoldások fejlesztését preferálja. 

Milyen dokumentumokra van szükség a lakossági bankszámlanyitáshoz?

outer circle svginner circle svg
  • Új típusú (kártya formátumú) személyazonosító igazolvány és lakcímkártya vagy 
  • Régi típusú személyi igazolvány és (ha van külön, akkor) lakcímkártya vagy 
  • Útlevél és lakcímkártya vagy 
  • Kártya formátumú jogosítvány és lakcímkártya 

Milyen esetben előnyös a Gránit Kamat Plusz számlacsomag?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben béred vagy jövedelmed folyószámládra érkezik és legalább 200 000 Ft havonta, kiemelkedő látra szóló kamatot kínálunk neked 0 Ft-os számlevezetési díj mellett. 
A Gránit Kamat Plusz számlacsomag az alábbiakat kínálja: 

  • Kiemelkedő látra szóló kamat (jegybanki alapkamat mínusz 5%), minimum 200.000 Ft-ot elérő jövedelem jóváírás esetén.  
  • 0 Ft-os bankszámlavezetési díj, feltétel nélkül 
  • Díjmentes belföldi utalás 20.000 Ft-ig 
  • Díjmentes iSMS 
  • Díjmentes NetBank, eBank és TeleBank szolgáltatások használat 
  • jmentes betétlekötés 

Milyen esetben előnyös a Gránit Sztár számlacsomag?

outer circle svginner circle svg

Gránit Sztár számlacsomagunkat azon ügyfeleknek ajánljuk, akik feltételek nélkül keresnek valóban fenntartási költségek nélküli bankszámlát. 
 
A Gránit Sztár számlacsomag igénylői az alábbi díjmentes vagy kedvezményes szolgáltatásokban részesülnek: 

  • díjmentes bankkártyás vásárlások 
  • díjmentes számlanyitás, számlavezetés 
  • díjmentes NetBank, eBank és TeleBank szolgáltatások használat 
  • díjmentes betétlekötés 
  • kedvezményes díjazású NetBankon keresztüli (eseti és rendszeres) átutalások korlátlan számban mindössze 0,30%-ért (min. 75 Ft, max. 6 000 Ft) 
  • havi 2 db kedvezményes díjazású készpénzfelvétel főkártyával, bármely belföldi ATM-ből mindössze 0,60% kedvezményes díjazású 

Van-e lehetőség közös tulajdonú lakossági bankszámla nyitására?

outer circle svginner circle svg

Igen, a Gránit Banknál személyesen és az online számlanyitási megoldásainkon keresztül is van lehetőséged közös tulajdonú számla nyitására legfeljebb két számlatulajdonossal.

Nyithat-e lakossági bankszámlát külföldi ügyfél?

outer circle svginner circle svg

Igen, amennyiben az ügyfél-azonosítás során bemutatásra kerül útlevele, személyi azonosító igazolványa, feltéve, hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít, vagy érvényes tartózkodási engedély, vagy letelepedési engedély. Külföldi Ügyfél számára bankszámlanyitás személyesen lehetséges a Gránit Bank Lechner Ödön fasor 8., vagy WestEnd City Center 1062 Budapest, Váci út 1-3.; 1. emelet, Hild József sétány 24. címeken található bankfiókjainak egyikében. 

Van-e lehetőség bankszámlacsomag váltásra? Milyen költségei vannak?

outer circle svginner circle svg

Természetesen van lehetőség bankszámlacsomagot váltani, amelynek díja számlacsomag típusától függően 1000 Ft vagy 1 100 Ft. 
Amennyiben bankszámládhoz bankkártya is tartozik, úgy annak az éves díj különbözete időarányosan elszámolásra kerül. 

Van olyan szolgáltatás, ami ingyenes mindegyik lakossági bankszámlacsomagnál?

outer circle svginner circle svg

Valamennyi számlacsomag esetében díjmentesek az alábbi szolgáltatások:

  • számlanyitás
  • elektronikus bankszámlakivonat
  • bankkártyás vásárlás (Interneten keresztül is)
  • NetBank, MobilBank, TeleBank használat továbbá az eBank alkalmazás szolgáltatásainak igénybevétele

 

Mi az IBAN szám és hol találom meg, ha szükségem van rá egy utalás miatt?

outer circle svginner circle svg

Az IBAN (International Bank Account Number) egységes felépítésű nemzetközi bankszámlaszám, használatával pontosabban, gyorsabban és olcsóbban lehet lebonyolítani az Európán belüli nemzetközi fizetési ügyleteket. Az IBAN első két betűje az országot azonosítja (Magyarország esetében HU), a következő két számjegy ellenőrző szám, az IBAN további része a belföldi számlaszám. Az IBAN számlaszám Magyarország esetében 28 tagú. Az IBAN a Gránit bankszámláknál HU előtagot követően két számjegy, majd a belföldi Gránit bankszámla száma következik, háromszor 8 számjegyű formátumban, amelynél az utolsó nyolc számjegy 0. Az IBAN számot tartalmazza a pénzforgalmi keretszerződés, illetve elektronikusan a következő módokon található meg: 

  • A Gránit eBank mobilbanki applikációba belépve, a Számlainfó menüpontra nyomva megnyíló felületen a felső zöld sáv alatti „Számlainformációk” gombra nyomva megtalálható és megosztható a bankszámlaszám és az IBAN szám is. 
  • A netbanki felületre belépve a bal oldali menüpontban le kell tölteni egy pdf formátumú havi számlakivonatot, a számlakivonat tartalmazza az IBAN bankszámlaszámot. 
  • A netbanki felületen egy napközbeni forintutalás indításánál automatikusan betöltődik az IBAN bankszámlaszám. 
  • Az interneten rá lehet keresni a Nemzetközi IBAN kalkulátor kifejezésre, és kiválasztani olyan biztonságos (https URL-lel ellátott) oldalt, amely a háromszor nyolcjegyű bankszámlaszám beírása után ( a Gránit Banknál a harmadik nyolcjegyű szám nullákból áll) kiadja az IBAN számot. 

Hogyan helyezhető el pénz a bankszámlán?

outer circle svginner circle svg

Bármilyen más bankszámláról átutalással és készpénzbefizetéssel a Központi fiókunkban. (1095 Budapest IX. kerület, Lechner Ödön fasor 8.).

Fizetési kérelem

Mi az a fizetési kérelem?

outer circle svginner circle svg

A fizetési kérelem egy olyan fizetési üzenet, amit a kedvezményezett küld a fizető fél forint számlájára átutalás céljából. A fizetési kérelem üzenetben a kedvezményezett megadja, hogy kitől kér (azaz ki a fizető fél) és mekkora forint összeget. A fizetési kérelem üzenet érvényességi ideje max. 2 hónap, de lehet ennél rövidebb is, a kedvezményezett döntése szerint. A kedvezményezett az üzenetben azt is megadhatja, hogy a kért összeg módosítható-e a fizető fél által. Fizetési kérelmet indítani forint és deviza számla javára is lehet, de fizetési kérelmet fogadni csak forint számla terhére lehet. A fizetési kérelemben kért összeg, azaz az átutalandó összeg csak forint lehet. A fizetési kérelem üzenetben a fizető fél számlaszáma helyett, akár annak másodlagos számlaazonosítója is megadható. Amennyiben a fizetési kérelmet fogadó fél (azaz a fizető fél) jóváhagyja a fizetési kérelmet, akkor a jóváhagyott összeg egy azonnali átutalás keretében teljesül.

Hogyan lehet a fizetési kérelem szolgáltatásra leszerződni vagy a szerződést felmondani?

outer circle svginner circle svg

A fizetési kérelem szolgáltatásra bármelyik számlatulajdonos leszerződhet, vagy a szerződést felmondhatja eBank applikáción keresztül a „Megbízások/Átutalások” menüponton belül a „Fizetési kérelem regisztráció/visszavonás” almenüben. 

Hogyan lehet fizetési kérelmet indítani (rögzíteni) illetve fogadni?

outer circle svginner circle svg

Fizetési kérelmet indítani az eBank applikációban lehet az „Átutalás/Megbízásokmenüben található almenüben. A beérkezett fizetési kérelmeket megtekinteni és jóváhagyni vagy elutasítani az eBank applikációban lehet a „Átutalás/Megbízások” almenüben. 

A fizetési kérelem mely bankoknál elérhető szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

A szolgáltatást a Gránit Bankon kívül, jelenleg még csak pár bank nyújtja. Ezért, ha olyan számlára indítasz fizetési kérelmet, amelyen nincs bekapcsolva a szolgáltatás (vagy azért, mert az adott banknál még nem elérhető, vagy azért, mert az adott számla tulajdonosai nem kérték még ezt a szolgáltatást), akkor a fizetési kérelem nem fog teljesülni. 

Másodlagos számlaazonosító

Másodlagos számlaazonosító rögzítésére mely bankoknál van lehetőség?

outer circle svginner circle svg

Másodlagos számlaazonosítót megadni, törölni (a jogszabályi előírásoknak megfelelően) 2020.03.02-től minden Magyarországon működő banknál lehetséges, az adott banknál vezetett számlára. A megadott másodlagos azonosítót a Bank továbbítja az erre szolgáló központi nyilvántartásba. 

Ki adhat meg a számlához másodlagos számlaazonosítót?

outer circle svginner circle svg

A számlatulajdonos bármelyike megadhat másodlagos számlaazonosítót a számlájához korlátozás nélkül, míg a számla feletti rendelkezők csak akkor, ha a számlatulajdonos(ok) engedélyezték a rendelkezőnek ezt a jogot. A számlatulajdonos(ok) ilyen jogot a rendelkezők részére személyesen a Bank Központi Fiókjában illetve Westend Ügyfélközpontjában vagy NetBank szabad formátumú levélben adhatnak.

Hogyan lehet megadni vagy törölni a számlán a másodlagos számlaazonosítót?

outer circle svginner circle svg

Másodlagos számlaazonosító rögzítésére, törlésére eBank applikációban van lehetőség a „Megbízások/Átutalások” menüponton belül a „Másodlagos azonosítók kezelése” almenüben vagy személyesen a Bank Központi Fiókjában illetve Westendben lévő Bankfiókban. Egy ügyfél adószámának vagy adóazonosító jelének a számlához történő másodlagos azonosítóként való hozzárendelésére csak akkor van lehetőség, ha a hozzárendelni kívánt adószám illetve adóazonosító jel, már szerepel a Bank nyilvántartásaiban. Egy ügyfél mobilszámának vagy e-mail címének a számlához történő másodlagos azonosítóként való hozzárendelésére korlátozás nélkül van lehetőség (akkor is, ha a rögzíteni kívánt mobilszám vagy e-mail cím nem szerepel a Bank nyilvántartásaiban), de a rögzítés feltétele, hogy a Bank által a rögzíteni kívánt mobilszámra, illetve e-mail címre küldött megerősítő kód helyesen kerüljön megadásra a rögzítés során. 

Hány másodlagos azonosítót lehet rögzíteni egy GRÁNIT Bank által vezetett számlához?

outer circle svginner circle svg

A Bank nem korlátozza, hogy egy számlához hány másodlagos azonosító adható meg. De ha egy mobilszám, e-mail cím, adószám vagy adóazonosító jel már rögzítve van egy számlához másodlagos számlaazonosítóként, akkor azt egy másik számlához már nem lehet rögzíteni, csak ha előtte törli az ügyfél a régi számláról. Ennek oka, hogy a másodlagos számlaazonosító az adott számla egyedi azonosítására szolgál ugyanúgy, ahogy a számla GIRO vagy IBAN száma is.

Mi az a másodlagos számlaazonosító?

outer circle svginner circle svg

A másodlagos azonosító a folyószámla egyszerű azonosítására szolgál. Lakossági folyószámlák esetében ez lehet az ügyfél mobilszáma, e-mail címe vagy adóazonosító jele; vállalati folyószámlák esetében ez lehet a mobilszám, e-mail cím vagy a vállalkozás adószáma. Amennyiben egy átutalási megbízásnál a kedvezményezett számlájához van másodlagos azonosító rögzítve, akkor a belföldi forint átutalás rögzítésénél a számla GIRO vagy IBAN száma helyett ezen másodlagos azonosító is megadható. Ugyanez igaz a fizetési kérelemnél is. Fizetési kérelem indításakor a fizető fél számlaszáma helyett megadható a fizető fél számlájának másodlagos azonosítója is.

Bankváltás

Betét - megtakarítás

Mi történik, ha a lekötési idő letelte előtt hozzá szeretnék jutni a betétben lévő pénzhez?

outer circle svginner circle svg

Ebben az esetben a betétbe lekötött pénzt visszakapod, viszont a pénzre nem kapsz kamatot vagy az jóval alacsonyabb lesz az előzetesen vártnál. Kivételt képez a Gránit KamatMax Plusz lekötött betét, ami idő előtti feltörés esetén is kiemelkedő kamatot biztosít, hiszen az eltelt naptári napokra járó kamat 50%-a ekkor is kifizetésre kerül. 

Milyen védelmet ad az Országos Betétbiztosítási Alap?

outer circle svginner circle svg

Az Országos Betétbiztosítási Alap a banki betétesek pénzét védi, azaz garantálja a betétek visszafizetését abban az esetben, ha a Magyar Nemzeti Bank visszavonja egy hitelintézet tevékenységi engedélyét, vagy elrendelik egy hitelintézet felszámolását. A bankban lévő betéteket és bankszámlán lévő összeget az OBA bankonként és betétesenként 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig kártalanítja. 

Mit mutat meg az EBKM?

outer circle svginner circle svg

A betétekre meghirdetett kamatokat nem mindegyik bank számolja egyformán. Egyes esetben 360 napra, más esetben 365 napra határozzák meg az éves kamatot, ami befolyásolja a lejárat végén kapható kamatbevételt. Az Egységes Betéti Kamatmutató (EBKM) lehetővé teszi a különböző betétek összehasonlítását egységes számítás alapján. 

Hogyan lehet lakossági betétlekötést kezdeményezni?

outer circle svginner circle svg

Személyesen a GRÁNIT Bank Ügyfélszolgálatán, Ügyfélközpontjában, vagy Gránit eBank applikáció segítségével, vagy NetBankon keresztül, a Megbízások Betétek kezelése Lekötött betétek Új betétlekötés menüpontban. 

Mi az a Tartós Megtakarítási Számla (TBSZ)? Miért éri meg ezt a számlát nyitni?

outer circle svginner circle svg

Egy olyan megtakarítási forma, ahol a számlán 3 vagy 5 évre elhelyezett összeg részben vagy teljesen mentesül a kamatadó alól. A TBSZ számlán elhelyezett összeg után nincs szochó fizetési kötelezettség. A számlán vezetett megtakarítások kamatnyereségéhez így akár adómentesen is hozzájuthatunk. 

Mit jelent a megtakarítási számla és hogyan nyitható?

outer circle svginner circle svg

A Gránit Megtakarítási Számla egy olyan rugalmas és biztonságos megtakarítási forma, amely a látra szóló összegre sávosan vonzó kamatot fizet. Az itt megtakarított összeg biztonságát növeli, hogy arra nem lát rá bankkártyád. A számla megigényelhető számlanyitás során, de a későbbiekben is lehetőség van a Gránit eBank applikáció „Vagyonom” funkció használatával, vagy egy szabad formátumú NetBank levélben kell kérni (bal oldali menüsor Postaláda gomb). A kérés feldolgozása jellemzően egy-két munkanap alatt megtörténik. A számla megnyitása után megjelenik a bankszámlákat feltüntető ablakban a NetBank nyitóoldalon, illetve az eBank „Vagyonom” menüpontban a megtakarítások között. A megtakarítási számla díja havonta mindössze 100 Ft. 

Mit mutatnak a betéti kamatok?

outer circle svginner circle svg

A betétbe lekötött pénz kamatozik, a lejárat után kapható kamat a betét meghirdetett éves kamatának a lekötés idejére járó arányos része. Tehát egy három hónapra lekötött betétnél az éves (12 hónapra számolt) kamat negyede jár (mely összeget csökkenti a kamatadó és szociális hozzájárulási adó). A kiemelkedő, akciós kamatok sok esetben meghatározott feltételek teljesítése esetén járnak, így például friss pénz lekötése, illetve bankkártyás vásárlások vagy eBank alkalmazás letöltése és aktiválása esetén kapható meg. 

Kell-e lakossági betétlekötéshez bankszámlával rendelkezni?

outer circle svginner circle svg

Betétlekötéseket csak Gránit bankszámláról, vagy Gránit Tartós Megtakarítási Számláról lehet kezdeményezni, így ezen két termék valamelyikével kell rendelkezned betétlekötéshez. Gránit Tartós Megtakarítási Számlához szükségszerűen rendelkezned kell lakossági bankszámlával.  

GRÁNIT eBank applikáció

Valami gond van az applikációval, kit kereshetek?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben bármilyen szokatlan jelenséget tapasztalnál az applikációval kapcsolatban, kérjük, írj nekünk üzenetet ebank@granitbank.hu címre. 

Hogyan tudom megnézni a számlatörténetem?

outer circle svginner circle svg

Az applikációba belépve a kezdőképernyőn láthatod a legutóbbi 3 tranzakciódat. A kezdőképernyőn vagy a menüben a Számlainfó gombra kattintva érhető el a számlatörténeted. A tranzakcióknál lehetőséged van szűrni típusra, kategóriára, státuszra, illetve kiválaszthatod a vizsgálandó időszakot. Típus esetében a jóváírásokat és a terheléseket ismeri fel az applikáció.

Milyen banki üzeneteket kaphatok ingyenes iSMS-ként?

outer circle svginner circle svg

Ingyenes iSMS-t küldünk tranzakcióidról, bankkártyás költéseidről, NetBankba való belépési kódodról, és egyéb esetekben, pl. akcióinkról.

Hogyan érem el az új verziót, ha már használom az eBank app-ot?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben engedélyezted a mobiltelefonodon az alkalmazás automatikus frissítését, nem kell semmit sem tenned, az automatikus frissítés után az új verziót már használni is tudod. Ha nincs engedélyezve, akkor az applikációt manuálisan tudod frissíteni a Google Play vagy App Store áruházban. 

Hogyan győződhetsz meg arról, hogy az alkalmazás megfelelően működik?

outer circle svginner circle svg

Belépést követően a Főoldal megjelenik, és a menük elvárás szerint működnek.  
 
Javasoljuk, hogy az alkalmazás – legalább a háttérben - folyamatosan fusson a készülékeden. 
 
Kérjük, figyelj az alábbiakra: 
Ahhoz hogy üzeneteidet ingyenes iSMS-ben kapd, fontos, hogy a banki tranzakciót követően legyen internetkapcsolatod! A bankkártyakezelési funkciók is csak élő internetkapcsolat mellett működnek. Az internetkapcsolat ellenőrzésének legegyszerűbb módja, hogy a mobilkészüléked böngészőjében megnyitsz egy internetes oldalt, például bankunk weboldalát: www.granitbank.hu 
Az alkalmazás használatának részletes feltételeit a Gránit eBank Felhasználási feltételek, az Elektronikus Bankszolgáltatások Általános Szerződési Feltételei és a Hirdetmény az Elektronikus szolgáltatásokról szóló dokumentumok tartalmazzák. 

Honnan tudom kimásolni a számlám adatait?

outer circle svginner circle svg

Az applikációba belépve a kezdőképernyő tetején megjelenik a számlaszám (amennyiben több számlával rendelkezel, akkor oldalra lapozással lehet váltani a számlák között). A számlaszám mellett lévő másolás ikonra kattintva megjelenik a számlaszám, az IBAN szám és a SWIFT kód, melyet együttesen vagy egyesével is meg tudsz osztani a telefon által biztosított megosztási lehetőségeken (pl. e-mail, csevegő alkalmazások, SMS, stb.).

Mennyibe kerül a GRÁNIT eBank és a GRÁNIT iSMS szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

Teljesen díjmentes! 
Amennyiben éppen nincs internetkapcsolatod, vagy a banki üzenetküldő központ más okból nem tudja elérni a telefonodon futó Gránit eBank alkalmazást, akkor – amennyiben a „Banki értesítések módja” menüpontban engedélyezed az iSMS mellett az SMS küldést is - hagyományos SMS-ben is megkapod az üzeneteidet, a vonatkozó a Hirdetmény szerinti SMS díj felszámítása mellett. 
Digitális Számlacsomag esetében csak iSMS-t küld a Bank! 

GRÁNIT Family szolgáltatás

Mi történik, ha a gyermekem 18 éves lesz?

outer circle svginner circle svg

18 éves korától gyermeked a Gránit eBank alkalmazást használhatja, illetve automatikusan átsorolásra kerül a Gránit Diákszámla csomagba, melynek részleteit itt találja. 

Hogyan utalhatok gyermekemnek?

outer circle svginner circle svg

Az eBank applikáció Family funkciójában válaszd ki gyermeked profilját a nevére nyomva, majd érintsd meg a „+” gombot az Átutalás felirat felett. Ezután megadhatod az átutalás összegét, hogy milyen célra utalsz, és amennyiben több bankszámlát vezetsz a Gránit Banknál, kiválaszthatod azt is, melyik számládról kerüljön átutalásra az összeg.

Hogyan igényelhetem a Family appot?

outer circle svginner circle svg

Ha már megnyitottátok gyermeked számláját, innen tölthetitek le számára a Gránit Family alkalmazást: link 

Hogyan nyithatok számlát gyermekemnek?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben Gránit Bank ügyfél vagy és rendelkezel eBank applikációval, válaszd a főképernyőn található “Family-szülő” funkciót és nyiss gyermekednek számlát egy szelfivel. Amennyiben nem rendelkezel Gránit Banknál vezetett bankszámlával, úgy javasoljuk, hogy VideóBankon keresztül nyissatok számlát közösen gyermekeddel. 

Hol találom a gyermekem kiadásait?

outer circle svginner circle svg

Az eBank applikáció Family funkciójában láthatod gyermeked költéseit a Pénzügyek fül alatt, miután megnyitottad a profilját a nevére nyomva. 

Gyermekednek elsősorban a fizikai bankkártya használatát javasoljuk. Amennyiben digitalizálnátok a bankkártyáját, abban az esetben az egyes szolgáltatók által meghatározott feltételek szerint tehetitek meg: 

Google Pay feltételek 

Apple Pay feltételek 

Hogyan tud gyermekem bankkártyával fizetni?

outer circle svginner circle svg

Gyermekednek elsősorban a fizikai bankkártya használatát javasoljuk. Amennyiben digitalizálnátok a bankkártyáját, abban az esetben az egyes szolgáltatók által meghatározott feltételek szerint tehetitek meg:

Nem vagyok GRÁNIT Bank ügyfél, hogyan igényelhetek számlát a gyermekemnek?

outer circle svginner circle svg

Nyissatok számlát közösen VideóBankon, vagy nyisd meg bankszámlád szelfivel, és a sikeres számlanyitást követően egy-két munkanapon belül gyermeked számláját is megnyithatod a Gránit eBank alkalmazásban. 

Hogyan tudom letiltani a gyermekem kártyáját?

outer circle svginner circle svg

Az eBank applikáció Family funkciójában válaszd ki gyermeked profilját a nevére nyomva, majd a Kártyák fül alatt érintsd meg a lezárni kívánt bankkártya melletti lakatot.

Hol találom a Family-szülő funkciót?

outer circle svginner circle svg

A Gránit eBank alkalmazás főoldalán található Family-szülő csempére kattintva.

Hogyan utalhat a szülőn kívül más személy a gyermeknek?

outer circle svginner circle svg

Gyermeked számlaszámát megtalálod a Family funkcióban, ezt egy kattintással akár meg is tudod osztani onnan.

GRÁNIT eBank applikáció

Mennyibe kerül a Family Junior számlacsomag?

outer circle svginner circle svg

A számlanyitás és a számlavezetés, illetve a bankkártya Family Junior számlacsomag esetén díjmentes. Az esetlegesen felmerülő díjakat (pl. átutalás költsége) a vonatkozó Hirdetménytartalmazza. 

Lakásbiztosítás

Lakossági hitelek

Új munkahely esetén csak a próbaidő leteltét követően igényelhető kölcsön?

outer circle svginner circle svg

Igen. Ez alól kivétel, ha a próbaidő indoka munkahelyváltozás volt, és a régi munkaviszony vége és az új munkaviszony kezdete között maximum 10 munkanap telt el, továbbá az előző munkaviszony legalább egy évig folyamatos volt ugyanannál a munkaadónál. 

Az ingatlan értékének hány százalékáig nyújt kölcsönt a bank?

outer circle svginner circle svg

A Bank az ingatlan forgalmi értékének lakáscélú kölcsönök esetében 80%-áig, szabad felhasználású hitelek esetében 75%-áig nyújt kölcsönt. 
Az értékbecslést a Bank által megbízott külső szakértő végzi.

A futamidő alatt változhat-e a kamatfelár mértéke?

outer circle svginner circle svg

Csak a Bank Kockázatvállalással kapcsolatos ügyletek Üzleti Feltételeiben foglaltak esetében! A dokumentum elérhető:
www.granitbank.hu/hirdetmeny

Hol adhatom le az igénylésemet?

outer circle svginner circle svg

Jelzáloghiteledet a Digitális Ügyfélfiókodon keresztül, melyet a regisztrációval tudsz létrehozni. 

Személyesen a Bank: 

  • Központi Fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. I. em. nyitva tartása: H-P: 8:30-16:00) 
  • WestEnd Bankfiókban (WestEnd City Center I. em. Hild József sétány 24. nyitva tartása: H-P: 10:00-18:00) 
  • Postai úton (1439 Budapest Pf. 649.) 

Elektronikusan NetBankon keresztül: 

  • A NetBank/Postaláda/Szabad formátumú levél menüpontban írd meg az igénylést. Ezt követően NetBankon keresztül megküldjük az igényléséhez szükséges benyújtandó dokumentumokat. 
  • A hiteligénylés beadásához küldd el a kitöltött papírokat postai úton, vagy személyesen add le a bankfiókjaink egyikében. 

Mennyi időt vesz igénybe a kölcsön folyósítása?

outer circle svginner circle svg

A hitelkérelem hiánytalan befogadásától, számított 20 munkanapon belül a Gránit Bank a hitelt elbírálja. A hitelkérelem átvétele még nem minősül a hitel befogadásának. A Bank a hitelkérelem átnézését követően, annak befogadásáról minden esetben írásban értesít. 
A hitelbírálatot követően a folyósítási feltételek benyújtását követő 10 munkanapon belül történik a folyósítás. 

Nyugdíjasok is igényelhetnek hitelt?

outer circle svginner circle svg

Igen, azonban a futamidő lejártának évében az igénylő maximum a 75 éves életkort érheti el. 

A kölcsönigényléshez milyen dokumentumokat kell benyújtanod?

outer circle svginner circle svg

A jelzáloghitel igényléshez benyújtandó dokumentumok listája - a kölcsönkérelemhez kapcsolódó nyomtatványokkal együtt - letölthető a Gránit Bank honlapjáról: Letölthető dokumentumok 
Amennyiben erre nincs lehetősége, a kölcsönkérelemhez szükséges nyomtatványokat a Bank ügyfélszolgálatán is átveheted vagy a jelzaloghitel@granitbank.hu címre küldött e-mail üzenetben kérheted. 
Folyószámlahitelhez benyújtandó dokumentumok: 

  • 3 havi - a jövedelem jóváírásokat tartalmazó - folyószámla-kivonat (csak, ha az nem a Gránit Banknál vezetett számlára érkezik a jövedelme) 
  • teljes körűen kitöltött és aláírt "Lakossági Bankszámlához Kapcsolódó Hitelkeret (Folyószámlahitel) Igénylőlap és Szerződés" és "Terméktájékoztató", amelyek letölthetők innen 
  • nyugdíjas esetén: nyugdíjas igazolvány másolata 

Vidéki ingatlanokat is elfogad a bank a kölcsön fedezeteként?

outer circle svginner circle svg

A Bank csak a Településlistán szereplő településeken található ingatlanok fedezete mellett nyújt kölcsönt. A lista elérhetősége:https://granitbank.hu/uploads/Tajekoztatok_/Telepuleslista.pdf 

Mi a teendő, ha lakossági hitellel kapcsolatos kérdése van?

outer circle svginner circle svg

Lakossági hitellel kapcsolatos kérdéseid a jelzaloghitel@granitbank.hu e-mail címen várjuk, kollégáink 1 munkanapon belül válaszolnak, vagy telefonon megkeresnek

Milyen típusú lakossági hitelek igényelhetők a GRÁNIT Banknál?

outer circle svginner circle svg
  • Gránit Lakáshitel lakáscélú felhasználásra, azaz lakásvásárláshoz, építéshez, felújításhoz, korszerűsítéshez, bővítéshez (jelzálogjog fedezete mellett) 
  • Gránit Szabad felhasználású jelzálogjoghitel hitelkiváltáshoz, célhoz nem kötött felhasználáshoz (jelzálogjog fedezete mellett) 
  • Gránit CSOK Plusz Lakáshitel új és használt lakás vásárlására, új lakás építésére, meglevő használt lakás bővítésére vagy használt lakás vásárlással egybekötött bővítésére igényelhető
  • Gránit folyószámlahitel Gránit Banknál vezetett folyószámlájához kapcsolódóan szabad felhasználású hitelkeret átmeneti pénzügyi nehézséges áthidalásához (rendszeres jóváírás fedezete mellett) 

Kell-e jövedelemigazolás, a kölcsön felvételéhez?

outer circle svginner circle svg

Igen, a Bank kizárólag jövedelemvizsgálat mellett nyújt kölcsönt. 

Igényelhető-e kölcsön határozott munkaviszony esetén?

outer circle svginner circle svg

Igen, amennyiben a munkaviszonyból még 6 hónap hátravan, vagy rendelkezésre áll a munkáltató nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy a munkaviszony meghosszabbításra kerül. 

Netbank

Hogyan igényelhető GRÁNIT NetBank szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

Honlapunkon keresztül Online számlanyitás vagy eBank mobilapplikáción keresztül szelfis számlanyitással, ill. személyesen a Gránit Bank Központi fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8.) és Westendben lévő Bankfiókjában (1062 Budapest, Váci út 1-3. – 1. emelet Hild József sétány 24.). 

Mi a teendő többször tévesen megadott bejelentkezési jelszó esetén (amikor a NetBank-ba való belépést nem engedélyezi a rendszer)?

outer circle svginner circle svg

A probléma megoldására munkanapokon 8-21 óra között hívható a Gránit Bank telefonos ügyfélszolgálata, a TeleBank: 

+36 1 510 0527 telefonszámon. 

Bankunk a TPIN azonosítást követően feloldja a tiltást és a rendszereinkben szereplő mobilszámára SMS-ben új belépési jelszót küld ki. Tájékoztatunk továbbá, hogy új jelszó kérésére lehetősége van továbbá a Gránit Bank Központi fiókjában vagy a Westend ügyfélközpontban, személyesen. 

Mi a teendő, ha kijelentkezés nélkül zárta be a netbank oldalt, illetve lefagyott az internet böngésző?

outer circle svginner circle svg

A böngészőt be kell zárni (minden internetes oldalt, nem elegendő csak a Gránit Bank oldalát bezárni), majd újra kell indítani a böngészőt, ezt követően a NetBank-ba ismét be lehet jelentkezni. Amennyiben ugyanabban a böngésző programban szeretnél ismételten belépni, úgy 15 perc várakozási idő szükséges a sikeres belépéshez. Eltérő böngésző program használata esetén várakozás nem szükséges.  

Hogyan tiltható le a netbank szolgáltatás, ha azt gyanítja, hogy illetéktelenek kezébe kerültek az adatai?

outer circle svginner circle svg

A szolgáltatás letiltható telefonos ügyfélszolgálatunkon, a Telebankon keresztül a +36 1 510 0527 telefonszámon vagy Központi fiókunkban illetve a Westendben lévő Bankfiókunkban személyesen. 

Mire használható a NetBank szabad formátumú levél?

outer circle svginner circle svg

Szabad formátumú levél az ügyfél és a Bank közötti elektronikus, írásos kommunikációra szolgál úgy, mint egy e-mail. A különbség az, hogy ez azonosított csatornának minősül, mivel ugyanolyan aláírás szükséges hozzá, mint például egy átutalási megbízás NetBankon keresztüli megadásához. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy a Szabad formátumú levélben megadott megbízásaid a Bank úgy kezelje, mintha személyesen a bankfiókban adtad volna meg a megbízást.  
Elérhető: Gránit NetBank Postaláda Szabad formátumú levél 
Az alábbi szolgáltatásokra van lehetősége NetBank Szabad formátumú levéllel: 

  • meglévő bankszámla mellé további forint-, devizaszámla nyitása/megszüntetése 
  • megtakarítási-, hozam-, Tartós Megtakarítási számla, nyitása/megszüntetése 
  • utólagos bankkártya igénylése/pótlása, 
  • bankkártya PIN pótlása, 
  • bankkártya aktiválása/limit módosítása/tiltása, 
  • telefonos ügyfél azonosítási kód (TPIN) igénylése/új kód igénylése, 
  • Gránit NetBank felhasználói név módosítása, 
  • Gránit SMS szolgáltatás igénylése/módosítása/megszüntetése 
  • csoportos beszedési megbízás újra rögzítése, 
  • személyes adat módosítás (levelezési cím, telefonszám, e-mail cím), 
  • számlakivonat küldési módjának (elektronikus/postázandó) átállítása, gyakoriságának módosítása, 
  • részletes számla információ, igazolás kérésre, 
  • nagyobb összegű készpénzfelvételi szándék előzetes bejelentésre, 
  • észrevétel, javaslat, esetleges panasz megadása 

Hányszor lehet a bejelentkezési vagy aláírási jelszót tévesen megadni?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben a jelszó háromszor hibásan kerül megadásra, a rendszer kitiltja a Felhasználót a szolgáltatásból. 

Milyen biztonsági/hitelesítési megoldások kapcsolódnak a NetBank szolgáltatáshoz?

outer circle svginner circle svg

A Gránit NetBank szolgáltatáshoz kétszintű hitelesítési rendszer kapcsolódik. A belépéshez szükséges megadni a felhasználói azonosítót, valamint a bejelentkezési jelszót, továbbá az SMS-ben vagy iSMS-ben érkező belépési kódot. A kiküldött kód egyszer használatos valamint időkorlátos (kiküldéstől 5 percig érvényes). 

Meddig nyújtható be NetBank-on keresztül aznapi teljesítésre megbízás?

outer circle svginner circle svg

Az alább felsorolt, NetBankon keresztül benyújtott megbízásoknál lehetséges tárgynapi teljesítés, amennyiben a megjelölt időpontig benyújtásra kerültek: 

  • konverzió nélküli saját számlák közötti átvezetések, bankon belüli átutalások: 23:00 
  • konverziós saját számlák közötti átvezetések, bankon belüli átutalások: 16:00 
  • konverzió nélküli eseti átutalás bankon kívül (GIRO-n): 16:15 
  • konverzió nélküli eseti átutalás bankon kívül (VIBER-en): 15:00 

Valamennyi pénzforgalmi megbízás benyújtási és átvételi, illetve teljesítési rendjéről szóló információkat a vonatkozó Hirdetmény tartalmazza. 

Gránit VideóBank használatáról és funkcióiról 

TeleBank

Hogyan használható a TeleBank szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

A TeleBank szolgáltatás teljeskörű használatához az ügyfél azonosítása szükséges. Ez úgy történik, hogy bejelentkezéskor - a telefon billentyűzetének használatával – meg kell adni 

  • a TeleBank azonosítót, amelyet a Bank bocsájt a felhasználó rendelkezésére, valamint 
  • a TPIN kódot, amelyet a Bank által SMS-ben megküldött kezdeti TPIN kód első bejelentkezéskori kötelező módosításával ad meg az ügyfél. 

Azonosítást követően adható meg megbízás a számla egyenlegének terhére. 

Mi a teendő többszöri tévesen megadott tpin kód esetén (amikor a telebank-ba való belépést nem engedélyezi a rendszer)?

outer circle svginner circle svg

A Telebank szolgáltatásból történő kitiltás feloldását, munkaidő alatt személyesen a Gránit Bank Központi Fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8.), illetve NetBankon keresztül a Postaláda Szabad formátumú levél menüpontban tudja kezdeményezni. 

Hányszor lehet a TeleBank tPIN kódot tévesen megadni?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben a TPIN kód háromszor hibásan kerül megadásra, a rendszer kitiltja a megadott TeleBank ügyfél azonosítót a szolgáltatásból. 

Hogyan igényelhető GRÁNIT TeleBank szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

Személyesen a Gránit Bank Központi fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8.) vagy WestEnd City Centerben lévő bankfiókunkban (Budapest,Váci út 1-3., Hild József sétány 24.), honlapunkon keresztül Online számlanyitáskeretében, vagy NetBankon keresztül Szabad formátumú levél írásával. 

VideoBank

VideóBank használatáról és funkcióiról

Mit takar az „információt szeretnék” gomb?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben az „Információt szeretnék” funkciót választod, azonnal kapcsolatba kerülhetsz ügyintézőnkkel, aki általános tájékoztatást ad a Gránit Bank termékeiről, szolgáltatásairól. Ehhez a funkcióhoz nem szükséges azonosítás, sőt az sem szükséges, hogy a Bank ügyfele legyél. 

Miért érdemes a Gránit Videóbank szolgáltatásunkat választanod?

outer circle svginner circle svg

A Gránit VideóBank szolgáltatáson keresztül, személyesen intézheted bankügyeid bárhonnan a világból. A szolgáltatás segítségével nem szükséges bemenned a bankfiókba, így jelentős mennyiségű időt takaríthatsz meg, és elkerülheted a bankfiókba járással együtt járó kellemetlenségeket (utazás, dugóban várakozás, parkoló keresése, sorban állás, stb.)

Mi az a Gránit Videóbank?

outer circle svginner circle svg

A Gránit VideóBank egy olyan modern, ügyfélbarát, 21. századi szolgáltatás, amely a technika adta lehetőségek naprakész felhasználásával biztosítja számodra, hogy kényelmesen, irodád vagy otthonod elhagyása nélkül, biztonságos videóhíváson keresztül találkozz banki ügyintéződdel, pénzügyi tanácsokat kérj tőle, valamint banki tranzakciókat kezdeményezz. Amennyiben még nem vagy ügyfelünk, úgy bankszámlát is nyithatsz és a szerződéskötés is megtörténhet Gránit VideóBank rendszerén keresztül. 

Mit takar az „ügyfél vagyok” gomb?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben már ügyfelünk vagy és rendelkezel Gránit VideóBank szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződéssel, úgy a műveletek kezdeményezéséhez a következő adatokat szükséges megadnod: 

 NetBank felhasználó név és a hozzá tartozó, általad megadott titkos jelszavad, majd az SMS-ben megküldött, egyszer használatos jelszó 

Ezután a következő banki műveleteket kezdeményezheted 

Számlainformációk kérése (számlaegyenleg, számlatörténet, kivonat, napi teljesített tranzakciók, könyvelésre váró tételek, stb.) 
Forint átutalás indítása 
Átvezetés saját számlák között 
 Deviza átutalási megbízások indítása 
 Betét lekötése és –feltörése 
 Rendszeres átutalási megbízás indítása 
 Felhatalmazás csoportos beszedés teljesítésére 

Látás vagy hallássérültek tudják használni a VideóBankot?

outer circle svginner circle svg

Hallássérült ügyfeleink a VideóBank chat funkciójával, látássérült ügyfeleink pedig képernyő nagyító vagy felolvasó programmal tudják igénybe venni a szolgáltatást.

A GRÁNIT VideóBank nyitva tartása

outer circle svginner circle svg

Banki munkanapokon hétfőtől - péntekig 08:00 – 21:00 óra között.Szombaton 10:00 - 18:00 között. (Szombaton korlátozott ügyintézés, elsősorban számlanyitás) 

Van díja a GRÁNIT VideóBank szolgáltatásnak?

outer circle svginner circle svg

A VideóBank szolgáltatás díjmentes.

VideoBank technikai tudnivalók

Mekkora adatforgalmat generál a VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosítás?

outer circle svginner circle svg

A VideóBankon keresztüli kapcsolat a videóhívás jó minőségének biztosítása érdekében esetenként elérheti a 10 Mbyte/perc adatmennyiséget is.

Hogyan tudom engedélyezni chrome böngészőben a mikrofon és kamera használatát?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben a Gránit Videóbank nem kérdez rá a kamera és mikrofon használatára desktop Google Chrome böngészőben, kérjük, kövesd az alábbi lépéseket: 

  1. Kattints a linkre 
  2. Kattints a címsor mellett bal oldalon látható kis zöld lakat ikonra 
  3. A megjelenő listában a Kamera és a Mikrofon sorokban válaszd ki a "Mindig engedélyezze ezen a weboldalon" beállítást 
  4. A beállítás után frissítsd az oldalt a Ctrl és az F5 gombok együttes megnyomásával 
  5. Ezt követően desktop Chrome böngészőben használható a Gránit Videóbank 

Miért biztonságos a GRÁNIT VideóBank szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

A legfontosabb biztonsági elemek: 

  • A kapcsolat biztonságos, titkos, zárt rendszerben jön létre, mely megakadályozza a jogosulatlan személy általi lehallgatást vagy manipulációt. 
  • Az audio-videó kapcsolat mellett egyidejűleg biztonságos, titkosított szöveges üzenetváltás („chat”) is történhet. 
  • Meglévő ügyfeleink a Gránit VideóBank szolgáltatáshoz kapcsolódó külön szerződéssel bármilyen banki műveletet kezdeményezhetnek egyedi azonosító és jelszó megadásával. 

A belépéskor a rendszer egy egyszer használatos jelszót is küld SMS üzentben, amely további biztonsági elemet jelent. 

Milyen okostelefonon vagy számítógépen használható a VideóBank szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

iPhone vagy iPad használata esetén: 

  • iPhone 4s és minden későbbi modell 
  • iPad 2 és minden későbbi modell 
  • operációs rendszer: IOS 8.0 és felette legalább 1Mb/s internetkapcsolat (le- és feltöltési irányban egyaránt) 

Android telefon vagy tablet esetén: 

  • Android 4.4 és felette 
  • képernyő méret: 640dp x 480 felbontás vagy nagyobb 
  • előlapi kamera 
  • Megfelelő sebességű CPU (Antutu benchmark >=25 0000, legalább 1Mb/s internetkapcsolat (le- és feltöltési irányban egyaránt) 
  • Notebook és desktop számítógép esetén: 
    Mindenkori legfrissebb verziójú Google Chrome vagy Firefox böngésző használatát javasoljuk. (Amennyiben Internet Explorer vagy Safari böngészőt használ, szükséges lehet böngésző plug-in telepítése, melyet a böngésző automatikusan felajánl. A VideóBank rendszer optimális működéséhez azonban legfrissebb verziójú Google Chrome vagy Firefox böngésző használatát javasoljuk.) 
  • Webkamera használata (beépített vagy önálló mikrofonnal) 
  • Videó és hangkapcsolat engedélyezése a böngészőben 

Amennyiben a VideóBank rendszeren keresztül bankszámlanyitás történik, akkor a fentieken túlmenően szükséges: 

Mobiltelefon használata esetén hátlapi kamera legalább 5Mpixel felbontással és autófókusz funkcióval 

Milyen eszközökről érthető el a GRÁNIT VideóBank szolgáltatás?

outer circle svginner circle svg

A szolgáltatás mobiltelefonról, tabletről és olyan, webkamerával ellátott, internetképes személyi számítógépeken keresztül érhető el, melyek megfelelnek a rendszer technikai követelményeinek (lásd következő szakasz). A szolgáltatás honlapján könnyedén ellenőrizheted, hogy számítógéped alkalmas-e a szolgáltatás teljes körű igénybevételére. 

Milyen szolgáltatások érhetőek el a GRÁNIT VideóBankon keresztül?

outer circle svginner circle svg
    • Ügyintézés 
    • Azonosítás 
    • Pénzforgalmi megbízások 
    • Deviza átutalási megbízások indítása 
    • Betét lekötése és feltörése 
    • Állampapír vásárlás értékpapírszámla nyitásával egybekötve 
    • Babaváró kölcsön igénylése és szerződéskötés 

    A „Számlát nyitok” funkció használatával a Gránit bankszámlával még nem rendelkező ügyfelek nyithatnak számlát, azonosíthatják magukat és köthetik meg a szerződést. Az „Érdeklődés” funkció használatával általános információ kérhető a banki termékekről, szolgáltatásokról. A „Számlát nyitok” és az „Érdeklődés” funkció a Gránit VideóBank szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel nem rendelkező ügyfeleknek is elérhető. 

Szükséges-e GRÁNIT bankszámlát nyitnom a VideóBank használatához?

outer circle svginner circle svg

A „Számlát nyitok” és az „Érdeklődés” funkció Gránit bankszámla nélkül is elérhető mindenki számára. A „Gránit Ügyfél vagyok” funkció csak a  Gránit bankszámlára és Gránit VideóBank szolgáltatásra szerződött ügyfeleknek érhető el. 

Hogy lehet a Gránit Videóbankot elindítani?

outer circle svginner circle svg
  •  Számítógép, tablet vagy mobil használata esetén kattints IDE

VideóBankon keresztüli ügyfélazonosítás

Külföldi állampolgár nyithat számlát videóazonosítással?

outer circle svginner circle svg

Nem, jelenleg csak magyar állampolgárnak van lehetősége VideóBankon keresztül történő számlanyitásra, ügyfélazonosításra és szerződéskötésre. 

Mennyi időt vesz igénybe a videóbankon keresztül történő ügyfélazonosítás?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben a szükséges dokumentumokat előkészítetted, az ügyfélazonosítás nagyjából 10 percet vesz igénybe. 

Milyen okmányok szükségesek a videóbankon keresztül történő ügyfélazonosításhoz és szerződéskötéshez?

outer circle svginner circle svg

VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosításhoz 2000. január 1. után kiállított, kártya formátumú személyazonosító igazolványra és lakcímkártyára van szükség. 

Mit takar a „bankszámlát nyitok” gomb?

outer circle svginner circle svg

Amennyiben még nem vagy ügyfelünk, gyorsan és kényelmesen, akár otthonod kényelméből nyithatod meg Gránit bankszámlád és kötheted meg szerződésed. A számlanyitás, ügyfélazonosítás és szerződéskötés teljeskörűen is megtörténhet a Gránit VideóBankon keresztül, személyes találkozásra, papírok aláírására már nem lesz szükség. 

Jogosítvány felhasználásával elvégezhető-e a VideóBankos ügyfélazonosítás?

outer circle svginner circle svg

Nem, a VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosítás kizárólag a 2000. január 1. után kiállított, kártya formátumú személyazonosító igazolvánnyal és lakcímkártyával lehetséges. 

Amennyiben a szükséges dokumentumokat előkészítette, az ügyfélazonosítás nagyjából 10 percet vesz igénybe. 

outer circle svginner circle svg

Amennyiben a szükséges dokumentumokat előkészítette, az ügyfélazonosítás nagyjából 10 percet vesz igénybe. 

VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosítás esetén szükséges, hogy halljon az ügyintéző vagy elég, ha videókapcsolaton keresztül lát és tudunk chatelni?

outer circle svginner circle svg

VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosításhoz elengedhetetlen, hogy az ügyfél és az ügyintéző között egyszerre kép- (videó-) és hangkapcsolat is legyen. 

Hogyan tudja több számlatulajdonos VideóBankon keresztül azonosítani magát?

outer circle svginner circle svg

Ugyanazon videóhívás keretében kell, hogy megtörténjen a fő- és társszámlatulajdonos azonosítása, ezért mindkét tulajdonosnak egyszerre kell jelen lennie. 

Útlevél felhasználásával elvégezhető-e a VideóBankos ügyfélazonosítás?

outer circle svginner circle svg

Nem, a VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosítás kizárólag a 2000. január 1. után kiállított, kártya formátumú személyazonosító igazolvánnyal és lakcímkártyával lehetséges. 

Régi, könyv alakú személyazonosító igazolvány felhasználásával elvégezhető-e a VideóBankos ügyfélazonosítás?

outer circle svginner circle svg

Nem, a VideóBankon keresztül történő ügyfélazonosítás kizárólag a 2000. január 1. után kiállított, kártya formátumú személyazonosító igazolvánnyal és lakcímkártyával lehetséges.

Mi történik, ha nem járulok hozzá, hogy a VideóBankos ügyfélazonosítás során videó-, kép- és hangrögzítés készüljön?

outer circle svginner circle svg

Ebben az esetben az ügyfélazonosítás csak személyesen tud megvalósulni, a VideóBankon keresztüli szolgáltatásokat a kép- és hangrögzítéshez való hozzájárulása nélkül nem tudja igénybe venni. 

Milyen körülmények és eszközök szükségesek a videóbankon keresztül történő ügyfélazonosításhoz és szerződéskötéshez?

outer circle svginner circle svg
  • Jó megvilágítású tér 
  • Megfelelő internetkapcsolat (WIFI, 3G vagy 4G) 
  • Nyugodt, csendes körülmények 
  • Üres (fehér) papír, kék toll 
  • A videóhíváshoz a technikai követelményeknek megfelelő okostelefon vagy számítógép 

Mi az ügyfélazonosítás folyamata?

outer circle svginner circle svg

Első lépésként kérjük, hogy hívás előtt készítsd elő kártya formátumú személyazonosító igazolványod és lakcímkártyád. A videóazonosítás során videó- és fényképfelvételeket készítünk leendő ügyfelünkről, az okmányai elő- és hátoldaláról, valamint meggyőződünk azok eredetiségéről. A videóhívás során rögzíteni fogjuk az aláírás képét, majd az azonosítás egyik lépéseként ellenőrző kódot küldünk SMS-ben, melyet az ügyfélnek rögzíteni kell a VideóBank hívás keretében. A videóbeszélgetés rögzítésre kerül, melyet a Gránit Bank a hatályos jogszabályok szerint eltárol: ha nem történik meg a szerződéskötés, akkor 60 napig; ha létrejön a szerződéskötés, akkor a szerződés megszűnését követő 10 évig.