Gyakori kérdések
Mi a Gránit Vállalati Ügyintézői Portál, és hogyan lehet létrehozni?
A Gránit Vállalati Ügyintéző Portálon lehetősége van online benyújtani vállalati számlanyitási igényét, majd a számla megnyitását követően a későbbiekben számlamódosítási ügyleteket is indíthat.
A Gránit Vállalati Ügyintéző Portál használatához személyes fiókot kell létrehoznia, melyet az alábbiakban elérhető regisztrációs felületen van lehetősége: Regisztráció
Meglévő Gránit ügyfél vagyok, de nem rendelkezem Vállalati Ügyintéző Portál fiókkal. Így is lehet regisztrált fiókom?
Amennyiben már rendelkezik korábban (bankfiókban vagy ügyfélreferens közreműködésével) nyitott Gránit vállalkozói számlával, ugyan lehetősége van ügyfélfiók létrehozására, azonban meglévő számlá(i)val, az(ok)hoz kapcsolódó beállításokkal, igénybevett szolgáltatásokkal, kijelölt számla feletti rendelkezőkkel és jogosultságaikkal, illetve esetenként vállalkozásával, illetve a vállalkozáshoz kapcsolódó magánszemélyekkel kapcsolatos adatok nem lesznek elérhetőek személyes fiókjában, azokat pillanatnyilag még nem tudjuk automatikusan előtölteni.
A Bank folyamatosan dolgozik azon, hogy a Gránit Vállalati Ügyintéző Portál egy digitális ügyfélfiókká váljon, így fejlesztési terveink között szerepel az is, hogy a jövőben ügyfélfiókjában mindig a Bank által ismert, legfrissebb adatokat tegyük elérhetővé.
Meglévő vállalati ügyfélként mire van ez esetben lehetőségem a Vállalati Ügyintéző Portálon?
A Vállalati Ügyintéző Portálon meglévő ügyfélként jelenleg kizárólag további számlanyitásra (a továbbiakban ezen számlával kapcsolatos ügyintézésre), illetve olyan számlamódosítási igények benyújtására van lehetősége, mely nem a korábban (még bankfiókban vagy ügyfélreferens közreműködésével) nyitott számla beállításaival, ahhoz kapcsolt szolgáltatásokkal vagy a számla feletti rendelkezőkkel és azok jogosultságaival kapcsolatos. Így pl. új, számla feletti rendelkező személy felvétele (ügyfélazonosítási folyamata) kezdeményezhető online, azonban ezen személy már meglévő számla feletti rendelkezői jogosultságai meghatározására nincs lehetőség.
További számlanyitás iránti, vagy egyéb számlamódosítási igény benyújtásához minden (korábban már a Bank rendelkezésére bocsátott) adatot újra rögzítenie kell a felületen, és a szerződéskötés részeként - VideóBankon - az ügyfélazonosítási folyamatokat is újra teljesíteni szükséges (a már azonosított képviseletre jogosult személy(ek)nek is).
Hogyan változtathatom meg a Gránit Vállalati Ügyintézői Portálhoz regisztrált e-mail címet?
Amennyiben szeretné megváltoztatni a Gránit Vállalati Ügyintéző Portálhoz rögzített e-mail címét, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot
Milyen dokumentumokra lesz szükségem új vállalkozói számlanyitási igény benyújtásakor?
A vállalati számlanyitáshoz szükséges dokumentumok listája itt érhető el.
Mit jelent az e-hiteles dokumentum?
Az e-hiteles okirat olyan on-line, elektronikus okirat, amelyen szerepel a szolgáltató hitelesítő záradéka (tanúsítvány) és a szolgáltató fokozott biztonságú elektronikus aláírásával hitelesíti és elhelyezi rajta időbélyegzőjét. Az e-hiteles okirat bizonyító erejű, ugyanakkor nem minősül közokiratnak.
Az ilyen típusú dokumentumok megtekintése az ingyenes e-Szignó programmal lehetséges. Az e-Szignó program ingyenesen letölthető
Az e-akta dokumentumot a cég ügyvédjétől vagy az alábbi linken tudja beszerezni:
Az e-hiteles okirat kizárólag az e-Szignó programmal ellenőrizve és elektronikusan — számítógép képernyőjén — megtekintve bizonyító erejű. Kinyomtatva, papír formátumban nem minősül hiteles, bizonyító erejű dokumentumnak. Csak elektronikus formában ellenőrizhető a hitelessége, csak ekkor bír bizonyító erővel.
Mi a teendő, ha nem rendelkezem e-hiteles dokumentummal?
Ha nem rendelkezik ilyen formátumú dokumentummal, azonban szervezeti forma alapján az megkövetelt lenne (pl. a társaság betéti társaság, korlátolt felelősségű társaság, közkereseti társaság, részvénytársaság, egyéni cég vagy végrehajtói iroda), vállalati számlanyitási, illetve számlamódosítási igényét ugyan elő tudjuk készíteni, azonban nincs lehetőség online szerződéskötésre. Ebben az esetben a szerződés(ek) aláírását bankfiókjaink egyikében tudja elvégezni.
Milyen dokumentumok tölthetők fel a „További dokumentum feltöltése” opciónál?
A „További dokumentumok feltöltése” opciónál lehetőség van a számlanyitáshoz/szerződésmódosítási igényhez további dokumentumok (pl. rögzített cégjegyzésre jogosult(ak) és egyéb bankszámla feletti rendelkező(k)/kártyabirtokos(ok) okmánymásolatainak – személyazonosító okmány és lakcímkártya) feltöltésére, amellyel még gördülékenyebbé és hatékonyabbá teheti az ügyintézést.
Itt tölthetők fel további fájlok is, mint például adószám nélküli vállalat esetén az igazolás arról, hogy a társaság nem végez adóköteles tevékenységet, illetve olyan dokumentumok, melyeket egy esetleges hiánypótlás keretein belül kér(het) a Gránit Bank a benyújtott számlanyitási vagy számlamódosítási igényéhez kapcsolódóan.
Amennyiben valamely adatom hibásan került előtöltésre a felületen, javíthatom?
Az ügyfélfelületen, amennyiben lehetőségünk van rá, előre kitöltjük a Bank által használt nyilvános adatbázisból elérhető adatokat. Kérjük, ellenőrizze ezeket, szükség esetén helyesbítse a hibásan kitöltött adatokat az ügyfélfelületen.
A vállalkozásomhoz kapcsolódó magánszemélyek közül kit kell rögzítenem a „cégjegyzésre jogosultak”, és kit az „egyéb bankszámla feletti rendelkezők / bankkártyabirtokosok” közé?
A felületen cégjegyzésre jogosultként kell rögzíteni a vállalkozás képviselőit, azaz a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet nevében vagy megbízás alapján - a cégformát, illetve a szervezeti formát szabályozó jogszabály szerint - a szervezet képviseletére jogosult személyeket.
Egyéb bankszámla feletti rendelkezőként / Bankkártyabirtokosként szükséges rögzíteni a vállalkozás képviseletében jogszabály alapján eljárni jogosult személy(ek) által bankszámla feletti rendelkezésre feljogosított más személyeket, így különösen a kizárólag elektronikus felhasználókat vagy kártyabirtokosokat.
Kötelező megrendelnem a Gránit NetBank és Gránit VideóBank szolgáltatásokat az online számlanyitási igényem benyújtása alkalmával?
Igen. Online számlanyitási és –ügyintézési szolgáltatásunk kizárólag úgy vehető igénybe, ha a vállalkozás nevében Gránit NetBank és Gránit VideóBank szolgáltatásokat is igényel, ugyanis ezek a szolgáltatások együttesen biztosítják a kényelmes és teljeskörű videóbanki ügyintézést.
Mire szolgál a Tényleges tulajdonosi nyilatkozat? Kötelező ilyen nyilatkozatot tennem?
A Bank az ügyfél-átvilágítás során köteles az egyéni vállalkozót, illetve a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél képviselőjét büntetőjogi felelősségének tudatában írásban arra vonatkozóan nyilatkoztatni, hogy ki(k) a tényleges tulajdonosa(i).
Az ügyfél által tényleges tulajdonosként megjelölt személy minden esetben magánszemély kell legyen!
Kiket adhatok hozzá a számláimhoz bankszámla feletti rendelkezőként / bankkártyabirtokosként?
Bankszámlák feletti rendelkezőként a Gránit Vállalati Ügyintéző Portál „A vállalkozás és a vállalkozáshoz kapcsolódó személyek adatai” menüpontjában felvett cégjegyzésre jogosultként vagy egyéb bankszámla feletti rendelkezőként/bankkártyabirtokosként megjelölt természetes személyek adhatók meg. Amennyiben a cég egy tényleges tulajdonosát is számla feletti rendelkezőként kívánja rögzíteni, a tényleges tulajdonos személyt (képviseleti jogosultsága függvényében) cégjegyzésre jogosultként vagy egyéb bankszámla feletti rendelkezőként/bankkártyabirtokosként is rögzíteni szükséges.
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező „papíralapú rendelkezői és elektronikus szerződéskötési jogosultságot” kap?
A pénzforgalmi bankszámla felett történő írásbeli (papíralapú) vagy elektronikus (VideóBankon keresztül történő) rendelkezéshez a rendelkezésre jogosult személy(ek)et Aláíró kartonon szükséges rögzíteni. Az Aláíró karton cégszerű/szabályszerű aláírásával a vállalkozás a pénzforgalmi bankszámlája felett rendelkezni jogosult személyeket, beosztásukat, a rendelkezésük módját (együttes vagy önálló rendelkezési jog), aláírás mintájukat, és az általuk kötelezően használandó, a vállalkozás géppel vagy kézzel kiírt betűszerinti nevét jelenti be a Banknak.
Mi az a másodlagos számlaazonosító?
A vállalkozás engedélye alapján, az ilyen jellegű rendelkezésre jogosult(ak) által a vállalkozás fizetési számláját vezető pénzforgalmi szolgáltató útján a központi adatbázist működtető szervezet részére megadott egyedi azonosító, amely a vállalkozás fizetési számlája egyértelmű azonosítására szolgál. Ezekkel a másodlagos számlaazonosítókkal akkor is indítható azonnali utalás, ha a kedvezményezett neve és bankszámlaszáma nem ismert. Másodlagos számlaazonosítóként az alábbiak regisztrálhatók:
- e-mail-cím,
- mobiltelefonszám,
- adószám (vállalkozások esetén) / adóazonosító jel (lakossági ügyfelek esetén ).
A benyújtás előtti összegző és ellenőrző felületen ”Szerződéseket cégszerűen aláíró” checkbox-ok jelentek meg. Ezekkel mi a teendő? Mely checkboxokat kell jelölnöm?
A ”Szerződéseket cégszerűen aláíró” checkbox-ot azon cégjegyzésre jogosult(ak) esetén szükséges jelölni, akik az adott ügylet kapcsán a szerződéseket cégszerű aláírással fogjá(k) ellátni. Amennyiben a kijelölt cégjegyzésre jogosult önálló képviseleti jogosultsággal rendelkezik, elegendő egy checkbox-ot kijelölni – együttes képviseletre jogosult cégjegyzésre jogosultak esetén, azonban két checkbox jelölése kötelező.
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező elektronikus cégszerű aláírásra jogosult? Mit jelent a cégszerű aláírási pontérték?
Az elektronikus cégszerű aláírás olyan aláírási jogkör, mellyel az adott felhasználó a vállalkozás képviseletében valamely elektronikus csatornán (Gránit NetBank, Gránit eBank, Gránit Ügyfélterminál, Gránit VideóBank, Gránit TeleBank) keresztül történő cégszerű aláírásra jogosult.
A cégszerű aláírási jog nem a bankszámlákhoz kapcsolódó megbízások aláírására ad jogosultságot (fizetési megbízások aláírására vonatkozó jogosultság), hanem speciális számlatulajdonosi jogok gyakorlására, így pl. szabad formátumú levelek Banknak történő, elektronikus banki csatornán keresztül történő beküldésére.
Ahhoz, hogy a Bank egy ilyen megbízást elfogadjon, a megbízást aláíró felhasználó pontszáma 10 pont kell, hogy legyen, több aláíró felhasználó esetén pedig együttesen legalább 10 ponttal kell rendelkezniük (pl. két aláíró esetén 5-5 ponttal).
Cégszerű aláírási jogosultság csak cégjogi értelemben vett cégszerű aláírási joggal rendelkező felhasználó(k)hoz rendelhető!
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező fizetési megbízások elektronikus aláírásra jogosult? Mit jelent a fizetési megbízások aláírásához kapcsolódó pontérték?
A fizetési megbízások elektronikus aláírása olyan aláírási jogkör, mellyel az adott felhasználó a vállalkozás képviseletében valamely elektronikus csatornán (Gránit NetBank, Gránit eBank, Gránit Ügyfélterminál, Gránit VideóBank, Gránit TeleBank) keresztül fizetési megbízás benyújtására jogosult.
A fizetési megbízások aláírásához kapcsolódó pontérték 1-től 10-ig terjedő skálán adható meg felhasználónként.
Ahhoz, hogy a Bank egy megbízást elfogadjon, a megbízást aláíró felhasználó pontszáma 10 pont kell, hogy legyen, több aláíró felhasználó esetén pedig együttesen legalább 10 ponttal kell rendelkezniük (pl. két aláíró esetén 5-5 ponttal).
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező lekérdezői jogosultságot kap egy elektronikus csatornán?
Lekérdezői jogosultság a bankszámlaforgalom megismeréséhez való jogosultságot jelenti.
Ha az adott számlához megadott Fizetési megbízások aláírási pontértéke nem nulla, úgy minden esetben automatikusan magába foglalja a Lekérdezési jogosultságot is, de a Lekérdezési jog nem jelenti aláírási jog megadását.
Mit jelent, ha egy bankszámla feletti rendelkező összes számla feletti jogosultsággal rendelkezik egy elektronikus csatornán?
Ha a vállalkozás összes bankszámlára vonatkozó lekérdezési jogot is engedélyez az adott felhasználó számára, akkor a felhasználó a vállalkozás összes jelenlegi és jövőben megnyitásra kerülő bankszámlájára (így a bankszámlákra, betétszámlákra és hitelszámlákra is) vonatkozóan lekérdezésre válik jogosulttá.
Mekkora pontérték szükséges egy-egy megbízás benyújtásához?
A Bank egy Megbízás(csomago)t abban az esetben teljesít, ha olyan felhasználó vagy felhasználók írták alá, akik önállóan vagy együttesen legalább 10 aláírási ponttal rendelkeznek az adott Megbízás típusra.
A felhasználók aláírási joga és pontszáma számlánként külön-külön kerül meghatározásra.
Meglévő számlá(i)mmal kapcsolatos módosítási igényem van. Ezeket is lehetőségem van online, Gránit VideóBankon keresztül intézni?
Jelenleg a Gránit Vállalati Ügyintéző Portálon az alábbi szerződésmódosítási igények benyújtására biztosítunk lehetőséget:
- További számlanyitás;
- Új, cégjegyzésre jogosult, bankszámla feletti rendelkező hozzáadása;
- Új, cégjegyzésre nem jogosult, egyéb bankszámla feletti rendelkező hozzáadása;
- Cégjegyzésre jogosult rendelkező törlése (törlés esetén a rendelkező összes számlához kapcsolódó minden rendelkezési jogosultsága törlése kerül, továbbá megszüntetésre kerül a rendelkező nevére szóló összes üzleti bankkártya is);
- Egyéb (cégjegyzésre nem jogosult) bankszámla feletti rendelkező eltávolítása (törlés esetén a rendelkező összes számlához kapcsolódó minden rendelkezési jogosultsága törlése kerül, továbbá megszüntetésre kerül a rendelkező nevére szóló összes üzleti bankkártya is);
- Új bankkártya igénylése (új cégjegyzésre jogosult személy számára);
- Új bankkártya igénylése (új, cégjegyzésre nem jogosult, egyéb személy számára);
- Cégadatok módosítása;
- Új tényleges tulajdonosi nyilatkozat benyújtása.
A Bank folyamatosan dolgozik azon, hogy a Gránit Vállalati Ügyintéző Portál egy digitális ügyfélfiókká váljon, így fejlesztési terveink között szerepel az is, hogy a jövőben ügyfélfiókjából bármilyen típusú módosítási igény benyújtására lehetőséget biztosítsunk.
Mit tehetek, ha a személyes fiókomban nem megfelelő típusú módosítási ügyletet választottam ki?
A Vállalati Ügyintézői Portálon egyszerre csak egy típusú módosítási ügylet indítható, az elindított ügylet teljes lezárásáig nincs lehetőség újabb/másik módosítási ügylet benyújtására.
A módosítási igény ellenőrzésre való benyújtásáig lehetőség van az elindított ügylet elvetésére, amennyiben az ügyletet mégsem kívánja beadni, vagy pl. korábban hibás ügytípust választott ki.
Amennyiben egy megkezdett ügylet megszakításra kerül, az addigi módosítások elvesznek és a fiókhoz rögzített adatok visszaállnak a módosítás előtti állapotra.
Egy módosítási ügyletben újként felvett rendelkezőt több bankszámlámhoz is szeretném hozzáadni. Erre hol van lehetőségem?
Módosítási ügylet során felvett új rendelkezőt jelenleg csak egy kiválasztott számlához lehet hozzáadni egyszerre.
Amennyiben ilyen jellegű igénye lenne, kérjük, hogy a benyújtást követően vegye fel a kapcsolatot ügyintézőinkkel, akik ebben az esetben megvizsgálják az egyedi ügyintézés lehetőségét (lehetséges-e úgy előkészíteni a szerződéseket, hogy a rendelkező egyszerre több számlához is hozzáadásra kerülhessen).
Törölni szeretném egy bankszámla feletti rendelkező valamely jogosultságát, azonban nem találok ilyen funkciót a felületen. Erre nincs lehetőségem?
A Vállalati Ügyintéző Portálon jelenleg csak az adott személy összes jogosultságának törlésére van lehetőség, a rendelkező adatainak módosítására, vagy csak bizonyos jogosultságainak megszüntetésére nincs.
Amennyiben ilyen jellegű igénye lenne, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyintézőinkkel, akik ebben az esetben megvizsgálják az egyedi ügyintézés lehetőségét (lehetséges-e úgy előkészíteni a szerződéseket, hogy a rendelkező csak bizonyos rendelkezői jogosultságai kerüljenek megszüntetésre).
A Bank folyamatosan dolgozik azon, hogy a Gránit Vállalati Ügyintéző Portál egy digitális ügyfélfiókká váljon, így jövőbeli fejlesztési terveink között szerepel az is, hogy ilyen jellegű módosítási ügyletek benyújtásának lehetőségét is megvalósítsuk.
Mire lesz szükségem a videóhívás során?
A videóhívás során szükségünk lesz a videóhívásban részt vevő személy személyazonosító igazolványára, lakcímkártyájára.
Mi történik, ha a videóhívás során bemutatott okmányokon szereplő és a korábban az ügyfélfiókban rögzített adatok között eltérés mutatkozik?
Amennyiben a videóhívás során valamilyen eltérésre derül fény a felületen rögzített és a bemutatott okmányokon szereplő adatok között, ügyintézőink akár azonnal módosítani tudják az aláírandó szerződéses dokumentumokat. Ugyanakkor, ebben az esetben a végleges aláírandó dokumentumok nem feltétlenül fognak megegyezni a korábban az ügyfélfiókba feltöltött tervezetekkel.
Ha nem az aláírási címpéldányon / aláírás mintán, vagy személyazonosító okmányon szereplő aláírás mintát kívánom használni bankszámláim feletti rendelkezés alkalmával, adhatok meg más aláírás mintát?
Banknál elfogadott – a Társaság Bankszámlái feletti rendelkezési jog gyakorlásához szükséges - aláírás mintát kizárólag a rendelkezési jogosultsággal bíró természetes személy személyazonosító okmányáról vagy (amennyiben rendelkezésre áll) aláírási címpéldányáról vagy aláírás mintájáról vesz fel a Bank.
Amennyiben több Gránit Vállalkozói Alapszámla 2-t igénylek, mindegyikre megkapom az 5 db díjmentes utalási kedvezményt?
A havi első 5 db forgalmi jutalékmentes belföldi elektronikus forintátutalás kedvezménye kizárólag az elsőként megnyitott Gránit Vállalkozói Alapszámla 2 típusú bankszámlára érvényes, minden további bankszámla vonatkozásában a kedvezmény nem érvényesíthető.
Van-e bármilyen költsége a bankon belüli és bankon kívüli eseti elektronikus átutalásoknak?
A havi átalánydíj tartalmazza a banki költségeket, ugyanakkor a Bank a tranzakciók után a mindenkor hatályos törvény által megállapított tranzakciós illeték mértékének megfelelő összeget terheli.