A GRÁNIT Bank 03.25-én és 03.26-án az összes olyan lakossági és vállalati ügyfelét értesítette elektronikus csatornán, aki olyan kölcsönnel vagy hitellel rendelkezik, amelyre vonatkozik a 47/2020. (III. 18.) Korm. rendelet szerinti fizetési moratórium.

A tájékoztatásban leírtuk, hogyan jelezheti az adós, ha kölcsönét/hitelét továbbra is szerződésszerűen szeretné teljesíteni.

Lakossági ügyfelek

Amennyiben az ügyfelek továbbra is folytatni kívánják a szerződésben vállalt törlesztési kötelezettségüket és nem kívánnak élni a fizetési moratóriummal, azt a NetBankon keresztül egymondatos nyilatkozattal szükséges megtenniük, amelynek szövegét 2020.03.26-án NetBanki levélben elküldte a Bank az ügyfelei részére.

Vállalati ügyfelek

Amennyiben az ügyfelek továbbra is folytatni kívánják a szerződésben vállalt fizetési kötelezettségüket és nem kívánnak élni a fizetési moratóriummal, akkor az e-mailben kapott nyilatkozatot kell a megadott e-mail címre cégszerűen aláírva visszaküldeniük.

A hitelmoratóriumba belépett ügyfelek később is dönthetnek úgy, hogy mégis tovább törlesztenének. Ebben az esetben a vállalati ügyfelek a moratorium.vallalat@granitbank.hu e-mail címre írhatnak, a lakossági ügyfelek pedig NetBankon Szabad formátumú levélben tehetnek nyilatkozatot vagy felhívhatják a TeleBankot a +36 1 510 0527 telefonszámon, ahol beazonosítás után rögzítik kérésüket esetleg a moratorium.lakossag@granitbank.hu e-mail címre is írhatnak.

Itt is felhívjuk a figyelmet arra, hogy annak, aki szeretne élni a moratóriummal, nincs semmilyen teendője, mert a moratórium automatikusan, külön kérelem nélkül életbe lépett.

Fontos tudni továbbá azt is, hogy amennyiben bárki most úgy dönt, hogy továbbra is szerződésszerűen törleszt, később – például, ha megváltozik az anyagi helyzete, illetve a gazdálkodási körülménye – dönthet úgy, hogy mégis igénybe veszi a moratóriumot.