Levél, ami nem az, ami: csaló e-mailek felismerése

Közzétéve:

A Gránit Bank kiemelt figyelmet fordít arra, hogy digitális szolgáltatásaival és innovációival párhuzamosan megfelelő védelmet is nyújtson ügyfeleinek és értékeiknek. Szeretnénk néhány hasznos tanácsot megosztani, hogy egy esetleges csalási kísérletet könnyedén felismerd és megelőzhesd.

A Gránit Bank kiemelt figyelmet fordít arra, hogy digitális szolgáltatásaival és innovációival párhuzamosan megfelelő védelmet is nyújtson ügyfeleinek és értékeiknek. Szeretnénk néhány hasznos tanácsot megosztani, hogy egy esetleges csalási kísérletet könnyedén felismerd és megelőzhesd.

 

Az információbiztonság látványos fejlődése ellenére a bűnelkövetők módszerei is változtak. A szenzitív adatokkal kapcsolatos visszaéléseknek számos módja létezik, amelyek ellen azonban néhány szabály betartásával hatékonyan lehet védekezni.

Az adathalászat leggyakoribb módja a csaló e-mail. A csalók a bankok nevében adathalász e-mail üzeneteket küldenek. Ezen levelekben egy beágyazott linkre kattintva arra kérik az ügyfeleket, hogy az internetbank fiókjuk zavartalan működése érdekében a megnyíló álnetbanki oldalon keresztül adják meg internetbanki felhasználónevüket, jelszavukat és/vagy bankkártyaadataikat.

Pár tipp, hogyan lehet felismerni a csaló e-mailt:

  • A Bank soha nem kéri az ügyfeleket e-mail üzenetben arra, hogy linkre kattintva személyes hitelesítési adatokat adjanak meg!
  • Ha banki e-mail üzenet érkezik a postaládába, akkor mindig ellenőrizni kell a levél feladóját!
  • Internetbankolásra csak a Gránit Bank hivatalos oldalán keresztül elérhető NetBank fiókot, vagy a Bank által fejlesztett, hivatalos alkalmazásáruházból letöltött banki applikáció használatát javasoljuk!
  • A NetBankot mindig a Gránit Bank weboldaláról nyisd meg, és ne a kereső találatai közül.
  • NetBank belépés során mindig figyelni kell a jóváhagyó kódot tartalmazó banki SMS/iSMS üzenet tartalmára.

Itt van pár példa, hogy mi alapján lehet felismerni a csaló e-maileket:

A)

Feladó: Gránit bank <mn@laterad.com>

Dátum: 2024. december 8. 23:58:49 CET

Címzett:

Tárgy: Biztonsági frissítés

Tisztelt Ügyfelünk!

2024.11.10-től már nem fogja tudni használni fiókját

Amíg nem frissít az új biztonsági rendszerre.

Frissítse a fiókomat

Köszönöm

Gránit Bank

B)

From: GránitBank <methods@ddrzln.info>
Sent: Thursday, December 5, 2024 9:03 PM
To: undisclosed-recipients:
Subject: Erősítse meg személyazonosságát-29345

Tisztelt Ügyfelünk!

Frissítettük biztonsági funkcióinkat a biztonságos ellenőrzés és az online bankolás érdekében. Másoknak, akik a frissítésre várnak, meg kell erősíteniük az online banki hitelesítést. Személyazonosságának megerősítéséhez és fiókja blokkolásának elkerüléséhez kattintson ide, hogy folyamatosan frissítse fiókját.

Ezeket az utasításokat minden Gránit Bank ügyfele megkapja, és azonnal be kell tartani.

Köszönöm,
GránitBank támogatás.

 

 

Amennyiben banki csalás/visszaélés áldozatává váltál, illetve bankkártya, NetBank, vagy eBank mobilapp adataid, kódjaid, jelszavaid kitudódhattak, ennek azonnali bejelentéséhez és hozzáféréseid tiltása érdekében haladéktalanul hívd a+36 1 510 0527 vagy +36 70 960 9871 ügyfélszolgálati telefonszámaink egyikét, majd válaszd a 11-s menüpontot. Az ilyen eseményeket természetesen egyéb elérhetőségeinken (pl.: VideóBank, e-mail üzenet, NetBank levél) is tudod jelezni, azonban annak átfutási ideje a feldolgozási módokra tekintettel hosszabb lehet.
Amennyiben valamely egyéb szolgáltató neve, arculati elemei is felhasználásra kerültek a megtévesztés során, abban az esetben a szolgáltató részére is érdemes bejelentést tenned!

 

Vissza az összeshez