Szállásközvetítő oldalon terjed egy új csalási forma

A közeledő nyaralásokra való tekintettel felfutóban vannak a szállásfoglalások, ehhez a legegyszerűbb szállásközvetítő oldal szolgáltatásait igénybe venni. Itt kiválaszthatjuk az igényeinknek leginkább megfelelő szállást, és néhány gombnyomással le is foglalhatjuk. Az utóbbi időben azonban az egyik legnépszerűbb ilyen felületen adathalász kísérletekbe futhattak bele a gyanútlan felhasználók, úgyhogy érdemes résen lenni. De mi is az adathalászok módszere?

Tegyük fel, hogy sikeresen legfoglaltál egy szállást, aminek az árát ki is egyenlítetted. Ha a csalók kiválasztottak lehetséges áldozatuknak, akkor valamivel később kapsz egy üzenetet a szálláshelytől, hogy valami gond van a fizetéseddel, így a küldött linken keresztül próbáld meg újra kifizetni. Ez esetben azonban egy adathalász linket kapsz, ahol ha megadod az adataidat, akkor a csalók visszaélhetnek vele.

SOHA, semmilyen körülmények között ne dőlj be a sürgetésnek! Az adathalászok ezekben az üzenetekben egyre azt írják, hogy törlik a foglalásod, ha nem fizetsz. Hogy mit tehetsz ilyenkor? Vedd fel a szálláshellyel a kapcsolatot annak hivatalos elérhetőségei valamelyikén, hogy ők küldték-e az üzenetet, így megnyugodhatsz, hogy nincs gond a foglalásoddal, ha megerősítik, hogy nem ők voltak.

Mit tegyél, ha kiadtad az adataidat? Először is zárd le a kártyád a Gránit eBank applikációban, majd végleg tiltasd is le a Bank ügyfélszolgálatán keresztül, ahol egyúttal a csalást is bejelentheted. Ezen felül mindig, minden SMS/iSMS üzenetet alaposan olvass el, gondold át, te kezdeményezted-e a tranzakciót, amihez a jóváhagyásodat kéri a bank.

Vissza az összeshez