Védekezzen az adathalászok támadása ellen!

hero-bg

Az utóbbi időben egyre gyakoribb tapasztalat, hogy ismeretlen személyek a NAV, illetve más hivatalos szervezetek nevével visszaélve igyekeznek rábírni Bankunk ügyfeleit, hogy ál e-mail címekre küldjék el személyes banki azonosítóikat, bankkártyaadataikat. Az elkövetők a megszerzett adatok ismeretében pedig jogosulatlan tranzakciókat kezdeményeznek Ügyfeleink bankszámlájának terhére.

 

A GRÁNIT Bank a digitális pénzügyi szolgáltatások nyújtását kiemelt küldetésének tekinti, és kiemelt figyelmet fordít arra, hogy kimagasló szintű biztonságot nyújtó informatikai rendszerével számos lehetőséget biztosítson Ügyfeleink részére bankkártyájuk biztonságban tartására, azonban az adathalászat ellen Ügyfeleink elővigyázatosságára is szükség van. Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az ilyen csaló, hamis oldalak megtévesztésig hasonlítanak az eredeti honlapokra, azonban kellő elővigyázatossággal és óvatossággal megtalálhatóak azok a gyanús elemek, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy az oldal valódi vagy adatszerzés érdekében álcázott. Ilyen gyanús jelek lehetnek például a weboldal címe, a nyelvhelyességi és helyesírási hibák, a pontatlan és szakmaiatlan megfogalmazások. Javasoljuk az eredeti link megtekintését is, mivel ott látható az üzenet küldőjének forrása.

VÉDEKEZZEN A KÁRTYÁS VISSZAÉLÉSEK ELLEN!

Az esetleges visszaélések elkerülése érdekében javasoljuk Ügyfelünk részére, hogy bankkártyája biztonságban tartása érdekében használja a GRÁNIT eBank applikációban lévő bankkártya Lock és limitállítási funkciókat. Az applikáción belül a bankkártya Lock funkcióval zárolhatja bankkártyáját és csak a tényleges fizetés előtt aktiválja, így kizárhatja a bankkártyával való visszaéléseket. Megelőzheti az esetleges visszaéléseket olyan módon is, ha a bankkártya limiteket 0 Ft-on tartja, és annak összegét csak készpénzfelvétel vagy egy bankkártyás vásárlás előtt emeli meg a kívánt mértékre. Ajánljuk figyelmébe a Bank mobilapplikációjának (eBank) telepítésére és használatára vonatkozó leírásokat, amelyet banki oldalunkon talál meg: a https://granitbank.hu/egyeblakossagiinformaciok linkre kattintva. Az eBank igénybevételével nagyobb biztonságban tudhatja pénzügyeit és folyamatosan figyelemmel kísérheti, illetve kontrollálhatja bankszámlájuk egyenlegét.

TEENDŐK GYANÚS ESETBEN:

  • A NAV, vagy más hivatalos szervezetek soha nem kérik Bankkártya adatok megadását, Kérjük, ilyen esetekben értesítse a Bank ügyfélszolgálatát!
  • Ha olyan e-mailt vagy üzenetet kap, melyben kérik, hogy a Bank szolgáltatásaihoz használt adatait, azonosítóját egy e-mailben küldött linkre kattintva vagy egy telefonszámon adja meg, kérjük, hogy ezen megkereséseknek soha ne tegyen eleget. Helyette haladéktalanul értesítse a Bank ügyfélszolgálatát!
  • Javasoljuk, hogy bármilyen forrásból érkezzen is egy szolgáltatással kapcsolatos hír vagy üzenet, legelőször javasolt minden esetben felkeresni az adott szervezet hivatalos tájékoztatási csatornáját, weboldalát és ott ellenőrizni az üzenetben szereplő információkat.
  • Amennyiben a böngészője tanúsítványhibát jelez a NetBank weboldalon, kérjük, azonnal értesítse a Bank ügyfélszolgálatát!
  • Ha a Bank nevében megtévesztő módon érkezett e-mailre vagy SMS üzenetre megadta valamely azonosítóját, mihamarabb változtassa meg vagy tiltassa le azon eszközöket, és kérjen információt a Bank ügyfélszolgálatától!

TELEFONOS ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

0- 24 órás banki ügyintézés telefonon

Telefonszám: +36 1 510 0527+36 70 960 9871

Nyitvatartás:

Teljeskörű ügyintézés:

Hétfő – Péntek:  8:00 – 21:00

Sürgősségi ügyintézés*:

Hétfő – Péntek:  21:00 – 8:00

Szombat, vasárnap, és munkaszüneti napokon: 0:00 – 24:00