Hogyan igényelhető bankkártya?
  • Személyesen a GRÁNIT Bank Központi fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8.) vagy Ügyfélközpontjaink bármelyikében, illetve honlapunkon keresztül, Online számlanyitás keretében. Amennyiben már rendelkezik Bankunknál bankszámlával, NetBankon keresztül, Postaláda Szabad formátumú levélben is jelezheti bankkártya igénylési szándékát.

Mekkora díja van a bankkártyáknak?
  • A bankkártyáknak kibocsátási és éves-, vagy havi díja van. A díjak mértéke nemcsak a kártya típusától függ, hanem attól is, hogy milyen számlacsomaghoz igénylik azt. Kérjük, a pontos díjtételekért tájékozódjon aktuális Hirdetményünkből.

Mi a különbség a dombornyomott és a vésett bankkártya használatában?
  • A vésett bankkártya csak elektronikusan használható, ott ahol a kereskedő a közvetlen online kapcsolaton keresztül leellenőrzi, hogy a bankszámlán rendelkezésre áll-e a vásárláshoz szükséges összeg. A legtöbb bankkártya elfogadóhely ma már ilyen, de előfordulnak olyan helyek – jellemzően külföldön – ahol nincs lehetőség elektronikus bankkártya használatra, vagy az elfogadóhelyen (jellemzően autóbérlés, szállodafoglalás során) csak dombornyomott kártyát fogadnak el. Annak, aki ebben a környezetben is biztonsággal használható bankkártyát szeretne érdemes dombornyomott kártyát igényelnie.

Mennyi időt vesz igénybe a bankkártya elkészítése?
  • A bankkártyát a szerződés aláírását követően rendeli meg a Bank, amennyiben van fedezet a bankszámlán az igényelt bankkártya kibocsátási díjára, valamint az első éves (havi-) díjra is. Célszerű ezért a számlanyitást követően minél előbb a számlára utalni vagy befizetni a szükséges összeget. A megrendelést követő 7-10 munkanapon belül készül el a bankkártya, amely a Kártyabirtokos levelezési címére kerül postázásra. A PIN kódot egy másik borítékban ugyanerre a címre postázza a Bank.  

Mi a teendő abban az esetben, amennyiben a megadott határidőre mégsem érkezik meg a bankkártyája / PIN kódja?
  • Kérjük jelezze ezt Bankunk felé, az alábbi módok valamelyikén: Nyitvatartási időben személyesen a GRÁNIT Bank Központi fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8.), GRÁNIT TeleBank hívásával (+36 1 510 0527), illetve GRÁNIT NetBankon keresztül a Postaláda Szabad formátumú levél menüpontban küldött üzenetével.

Hogyan aktiválható a bankkártya?
  • Egy sikeres ATM tranzakcióval, bármely belföldi ATM-nél,
  • Telebankon keresztül,
  • NetBankon keresztül.

Az aktiválásra vonatkozó információk megtalálhatóak a bankkártyát tartalmazó levélben.

Módosítható-e a levélben megkapott PIN kód?
  • Igen, egy a PIN kód módosítás műveletét támogató ATM használatával. A bankjegykiadó automata menüjében szereplő „PIN kód módosítása” menüpont kiválasztásával majd a személyes PIN kód beírásával cserélni lehet a PIN kódot. A módosítás díjköteles, a hatályos díjat a "Hirdetmény a lakossági forint bankszámlákról és a kapcsolódó bankkártyákról" tartalmazza a Bankkártya kondíciók/ Bankkártya műveletek/ PIN kód módosítás ATM-en keresztül soron.
  • Hirdetmény a lakossági bankszámláról
  • FONTOS! A harmadik fél szolgáltató által üzemeltetett bankjegykiadó automata (ATM) hibás vagy hiányos, illetve a kártyatársasági szabályoknak nem megfelelő működéséből adódóan esetlegesen felmerült kárért a GRÁNIT Bank a felelősségét kizárja. Többek között, de nem kizárólagosan: PIN kód csere, a szerződés szerinti készpénzfelvételi limit használatának korlátozása, stb.

Lehet-e a bankkártyával interneten keresztül vásárolni? Ennek milyen díjai vannak?
  • Valamennyi GRÁNIT bankkártya alkalmas internetes vásárlásra is. Az internetes vásárlás a hagyományos vásárláshoz hasonlóan díjmentes.

Külföldön használható-e a bankkártya (vásárlás, ATM)?
  • A bankkártya belföldön és külföldön egyaránt használható a MC logoval ellátott elfogadóhelyeken.

Milyen árfolyamon számolják el a GRÁNIT bankkártyákkal külföldön végrehajtott tranzakciókat?
  • A külföldi devizanemben elszámolásra benyújtott GRÁNIT bankkártyás tranzakciók könyvelésekor a Bank a tranzakciók feldolgozását megelőző banki napon jegyzett deviza eladási árfolyamát alkalmazza. A külföldi használatnál a bankkártyás vásárlás és az ATM készpénzkivétel elszámolása azonos árfolyamon történik.

Mi a teendő a bankkártya elvesztése/eltulajdonítása esetén? Hogyan tiltható le a kártya?
  • Van-e díja a letiltásnak? Munkaidő alatt személyesen a GRÁNIT Bank Központi fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8.), illetve telefonon 0-24 óráig a +36 1 510 0527 telefonszámon. A bankkártya letiltási díjat a számlacsomagra vonatkozó hatályos Hirdetmény tartalmazza.

Hogyan változtatható meg a bankkártyához tartozó limitbeállítás?
  • A GRÁNIT eBank applikációban a Limit módosítás menüpontban, vagy TeleBank hívásával  (+36 1 510 0527) TPIN-nel történő ügyfél-azonosítást követően, a GRÁNIT NetBankon keresztül a Postaláda Szabad formátumú levél menüpontban limitmódosítási kérelem küldésével, amelyben kérjük megadni a bankkártya számát, az új ATM (készpénzfelvételi) és/vagy új POS (vásárlási) limiteket. illetve személyesen a GRÁNIT Bank Központi fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8.) vagy a WestEnd Ügyfélközpontban, nyitvatartási időben.

PIN kód elfelejtése esetén mi a teendő?
  • Biztonsági okokból a PIN kód nincs nyilvántartva, ezért a PIN boríték újragyártása szükséges. A PIN kód pótlását személyesen Ügyfélszolgálatunkon, vagy GRÁNIT TeleBank hívásával (+36 1 510 0527) TPIN-nel történő ügyfél-azonosítást követően, illetve GRÁNIT NetBankon keresztül a Postaláda Szabad formátumú levél menüben lehet kérni. A PIN kód pótlás díja 1 000 Ft.

 

Mi történik, ha tranzakció során téves PIN kódot adok meg?

  • ATM-es tranzakció során elrontott PIN kód:Ha a bankkártyához tartozó PIN kódját ATM-es kpfelvét esetén egy napon belül legalább 2x tévesen adta meg, a próbálkozást aznap ATM-en már ne kísérelje meg, mert további rossz PIN kód megadása esetén a terminál elnyelheti a bankkártyáját.
  • Vásárlás során elrontott PIN kód:Amennyiben POS terminálon történt egy napon belül 3x PIN rontás, abban az esetben az ATM-en chipes sikeres tranzakció nullázza a PIN rontások számát.

 

Igényelhető-e devizában vezetett bankszámlához bankkártya?

  • Jelenleg csak forint devizanemben vezetett bankszámlához igényelhető bankkártya. Azonban a Bank tervei között szerepel, hogy a későbbiekben további devizanemek esetén is rendelkezésére bocsásson bankkártyát ügyfelei részére.

Mit jelent a PayPass technológia?
  • A PayPass technológiát elsősorban a kisebb összegű vásárlások villámgyors lebonyolítására fejlesztette ki a MasterCard, ugyanis ezt a kártyát a fizetéshez elég csak közel tartani a leolvasó terminálhoz. Ez a megoldás még biztonságosabbá teszi a kártyahasználatot is, a PayPass elfogadóhelyen használt kártyát ugyanis nem kell kiadni kezünkből, ami csökkenti a visszaélések veszélyét.

Hogyan kell fizetni érintéssel?
  • Az érintéses fizetéshez elegendő a PayPass bankkártyát az adott terminál elé (2-3 cm-re) helyezni, így működésbe hozható a terminál olvasója. A sikeres fizetést hang és felvillanó fény jelzi.

Mikor kell PIN kódot megadni az érintéses fizetésnél? 
  • A GRÁNIT PayPass kártyákkal 5 ezer forint alatti egyszeri vásárlásoknál nem kell PIN kódot megadni és a bizonylat nyomtatására várakozni. A kártyabirtokos biztonsága érdekében azonban bizonyos vásárlásoknál előfordulhat, hogy a kisösszegű tranzakcióknál is kér PIN kódot a rendszer. A PayPass bankkártyáink a hagyományos (chippel vagy mágnescsíkkal ellátott) kártyákhoz hasonlóan is használhatóak vásárlásra vagy ATM-pénzfelvételre.

Hol vehető fel GRÁNIT bankkártyával díjmentesen/kedvezményesen készpénz az ATM-ből?
  • A főkártyával történő díjmentes, illetve kedvezményes készpénzfelvételek bármely belföldi ATM-re vonatkoznak, megkötések nélkül. GRÁNIT Bajnok Plusz számlacsomaghoz 4 db díjmentes-, GRÁNIT Bajnok és Ász számlacsomaghoz 4 db kedvezményes-, GRÁNIT Sztár számlacsomaghoz 2 db kedvezményes készpénzfelvétel tartozik havonta, a mindenkor hatályos Hirdetményben feltüntetett díj mellett.
Kérjen visszahívást és mi
mindent intézünk Ön helyett!

 

Kérjük várjon, igénylése hamarosan elkészül!