Megújult a GRÁNIT eBank alkalmazás, amely a banki műveletek csaknem teljes körét kínálja. Az új eBankban Magyarországon először olyan banki mobilalkalmazásba épített pénzügyi modul van, amellyel grafikonokon követheted és elemezheted költéseid és bevételeid szerkezetét.
Az alkalmazáson keresztül továbbra is elérheted a bankkártya digitalizáláson alapuló érintéses mobilfizetési funkciót, a GRÁNIT Pay-t (NFC képes, legalább Android 4.4 készüléken működik), a GRÁNIT Lock funkciót, amellyel egy érintéssel zárolhatod, majd fel is oldhatod a bankkártyádat, valamint az iSMS szolgáltatást, amellyel a szokványos banki SMS helyett ingyenes internetes értesítést kapsz a számlamozgásokról és a kártyaműveletekről.

REGISZTRÁCIÓ ÉS AZ ALKALMAZÁS AKTIVÁLÁSA

  • Töltsd le és telepítsd a Gránit eBank mobilalkalmazást a Google Play-en vagy az AppStore-on keresztül.
  • Regisztrálj a netbankos telefonszámoddal, mert az eBank aktiválásakor erre a számra fogsz SMS-t kapni.
  • A megadott mobilszámra SMS-ben érkező 6 jegyű kódot (regisztrációs kód) írd be az üres mezőbe. (Tipp: jegyezd fel az SMS-ben érkező kódot, majd lépj vissza a Gránit eBank applikációba. Ha nem kapod meg az SMS-t, ellenőrizd a megadott telefonszámot, ha elrontottad, válaszd a „Másik telefonszámot adok meg” lehetőséget.) Őrizd meg a kódot, mert az eBank aktiválása során még szükség lesz rá!
  • Most meg kell adnod a későbbiekben általad használni kívánt 6 jegyű mPIN kódot az applikációba való belépések és a tranzakciók jóváhagyásához.
  • A tranzakciók elvégzéséhez mindig szükséged lesz az mPIN kódra, de az eBankodba történő belépéshez lehetőséged van az mPIN kód megadása helyett Touch ID-val (ujjlenyomattal) vagy Face ID-val is belépni, amennyiben készüléked alkalmas rá.
  • Az e Bank telepítéséhez be kell lépned a NetBankba, ehhez nyomd meg a képernyő tetején megjelenő piros üzenetet.
  • Nyomd meg a biztonsági tájékoztató alján elhelyezkedő „Tovább” gombot.
  • Add meg a Netbankodhoz használt Felhasználói azonosítót és a Bejelentkezési jelszót!*
    *2019. szeptember 14-től Magyarországon is kötelezővé válik az úgynevezett „erős ügyfél-hitelesítés”, amelyet az Európai Unió PSD2 irányelve ír elő. A bejelentkezéshez az eddigi adatok (felhasználónév és belépési jelszó) mellet szükség lesz a GRÁNIT Bank által SMS-ben elküldött egyszer használatos jelszó (megerősítő kód) megadására is.
  • A sikeres NetBank bejelentkezést követően nyomd meg a „Gránit eBank aktiválása” menüpontot
  • Ezután a korábban SMS-ben küldött 6 számjegyű regisztrációs kódot írd be a „Regisztrációs kód” mezőbe és kattints a „Megbízás aláírása” gombra.
  • A szükséges SMS jelszót arra a telefonra küldi a Bank, amely telefonszámot megadtál. Az SMS elolvasásához lépj be Üzeneteidbe, jegyezd fel a kódot, majd azt írd be a megjelölt mezőbe. Amennyiben az ebben a fázisban megkapott SMS elolvasása után a telefonod valamilyen ok miatt nem engedi meg a NetBankba történő visszalépést, lépj a böngészőbe (iOS készülékeken ez a Safari, Androidos készülékeken a Google Chrome vagy az egyéb, alapértelmezettként beállított böngészőbe) és látni fogod az előzőleg megnyitott NetBank-felületet, ahova írd be azt a 8 számjegyű SMS-ben kapott kódot, amelyet legutóbb a banktól kaptál (a kód beírására 5 perc áll a rendelkezésedre), majd kattints a „Bankba küld” gombra!
    A megbízás sikeres beküldésének visszaigazolását követően pár percen belül megtörténik az eBank alkalmazás aktiválása, melyről már díjmentes iSMS-t kapsz az applikációban. Most már letöltötted az eBanki applikációt, a továbbiakban azt eredményesen használhatod, csak az mPin kódot jegyezd meg, mert azt minden tranzakció esetén kérni fogja a Bank. Amennyiben elakadnál a folyamatban, a marketing@granitbank.hu címen jelezd, mi pedig hamarosan jelentkezünk és segítünk!
MIT KELL TENNED, HA ELFELEJTETTED AZ MPIN KÓDODAT?

Az új mPIN kód igénylését – biztonsági okokból – a GRÁNIT NetBank felületen kell elindítani, az eBank aktiválása menüponton belül a megfelelő almenüpont kiválasztásával. Az új mPIN igénylésére vonatkozó kérést NetBank aláíró kóddal hitelesítve kell beküldeni a bankba. Bejelentkezés után a bank SMS-ben küld egy biztonsági kódot, amelyet az eBank alkalmazásba belépve kell megadnod, ezután állíthatsz be egy új mPIN kódot.

A FŐMENÜ

iOS készülék Android készülék
A FŐKÉPERNYŐN ELÉRHETŐ INFORMÁCIÓK ÉS FUNKCIÓK

A felső szürke mezőben balra találod a „Hamburger menüt” amelyben inaktív app esetében a „Beállítások” és az „Átutalás” menüpont nem használható, viszont kezdeményezhető az online számlanyitás. A mezőben középen látható a banknál lévő folyószámla (illetve folyószámlák) egyenlege. Amennyiben több GRÁNIT bankszámlánál is tulajdonos vagy társtulajdonos vagy rendelkező vagy, a szürke mezőben jobbra található ügyfélválasztó ikonra (kis alakok) nyomva lehet kiválasztani, hogy az alkalmazás éppen mely ügyfél bankszámláját vegye alapul. A szürke mezőben lévő bal és jobb nyílra léptetve a folyószámláid közül tudsz választani, a zöld ikonokra nyomva pedig az alkalmazás funkcióit éred el.


VideóBank

Amennyiben már letöltötted a GRÁNIT VideóBank applikációt, itt egy érintéssel elindíthatod az élő videó chat-et új bankszámla nyitásához vagy ügyintézéshez, információkéréshez. Amennyiben még nem töltötted le, az ikonra nyomva a Google Play vagy az AppStore letöltő felületére jutva elindíthatod a letöltést.


Számlainfó

Egy kattintás és már látod is a banknál lévő összesített vagyonodat, azaz bankszámláid és megtakarításaid adatait, továbbá a legutóbbi tranzakciókat. Egy kattintással nyithatsz megtakarítási számlát, amelyen a látra szóló pénzed is kamatozik vagy leköthetsz határozott időre betétet. A teljes számlatörténetedet is itt éred el, amelyben kereshetsz időszakra, adott tranzakciókra, átutalások címzettjeire és szabad szöveggel is. A nyíllal tudsz navigálni a számlák között:

A számlainfó menüben 3 nézet közül választhatsz:
a „Folyószámla” nézetben eléred az összes bankszámládat a legutóbbi tranzakciókkal, az „Összes vagyonom” nézetben részletezve látod a Banknál tartott pénzed, a „TBSZ összesítő” nézetnél pedig a Banknál nyitott Tartós Megtakarítási Számláid egyenlegéről és a számlán lekötött betétekről kapsz áttekintést. („Összes vagyonom”: A felhasználható egyenleged devizanemenként, számlatípusonként összesítve jelenik meg.)

- A „Lekötött betétek” sort lenyitva áttekintést kapsz a folyószámládhoz kapcsolódó lekötött betéteid összegéről és lejáratáról. Az egyes betétekre nyomva találod meg a betétszámla számát, a betét típusát, lejáratát, kamatozását, a lekötött összeget és annak időarányos (előjegyzett) kamatát. A Megtakarítások lenyíló nézetben a GRÁNIT megtakarítási számláidat láthatod.


iSMS

Itt éred el a számlamozgásokról vagy kártyahasználatodról küldött ingyenes, internetalapú banki üzeneteket, az iSMS-eket. A Beállítások menüben állíthatod be, hogy az üzeneteket csak iSMS-ként (ehhez folyamatos online kapcsolat szükséges) vagy iSMS és (online kapcsolat hiányában) SMS-ként vagy online kapcsolat hiányában csak hagyományos fizetős banki SMS-ként kívánod megkapni.


Pénzügyeim

Ez a Te személyes GRÁNIT pénzügyi menedzsered, amelynek segítségével a hazai piacon egyedülálló módon, az applikációba beépítve követheted költéseidet és bevételeidet. Az automatikus rendezésnek köszönhetően egy pillantás alatt felmérheted kiadásaid és bevételeid szerkezetét, amelyet kézi beállításokkal testre szabhatsz, pontosíthatsz.

Így használd a Pénzügyeim személyes pénzügyi menedzsert!

DIAGRAM NÉZET

  • A menüpont megnyitásával a „Diagram” oldal jelenik meg, ahol egy kördiagramon látod összesítve a költségeidet és bevételeidet. Alapértelmezetten az adott hónap kiadásai jelennek meg, de a dupla nyíl ikon segítségével válthatsz a Bevétel és a Költség között.
  • Az adatok százalékos eloszlásban, havi bontásban, kategóriánként láthatók, lefelé görgetve kategóriánként összesítve, lista nézetben is.
  • Az egyes kategóriákra kattintva az adott főkategórián belüli eloszlást is megnézhetjük diagram nézetben, valamint lista nézetben is.
  • Alkategória választása után pedig eléred az összes hozzá csoportosított tranzakciót is.

TRANZAKCIÓK NÉZET

  • A „Tranzakciók” oldalon megtalálható az összes tranzakció, dátum szerint csökkenő sorrendben.
  • A banki számlatörténetből szinkronizált, egyéb kategóriába sorolt tranzakciót besorolhatod a ceruza gombra nyomva, ugyanígy módosíthatod is a meglévő kategóriát egy másikra.

PÉNZÜGYEIM MENÜ

  • A jobb felső sarokban lévő „Hamburger menü”-ben érhetőek el többek között a beállítások, az elérhetőségek és az adatvédelmi tájékoztató.


Betétlekötés

Itt kiválaszthatod, melyik betétbe szeretnéd lekötni a pénzed és új betétlekötést indíthatsz. Újdonság, hogy olyan betét esetében, amelynél feltétel az új pénz megléte, láthatod, hogy a betétlekötés kezdeményezésekor mennyi a leköthető új pénzed.
Nem tudod fenntartani a lejáratig a lekötött betétet? A betétfeltörés gombra kattintva megszüntetheted a lekötést, így az összeg szabadon felhasználhatóvá válik.


Átutalás

Egy érintéssel átvezethetsz saját számláid között, indíthatsz forint vagy deviza átutalást. Biztonságod érdekében az eBank alkalmazásban csak olyan kedvezményezetteknek indíthatsz utalást, akiknek korábban már utaltál. Az utalásnál a címzettet kiválaszthatod a legördülő menüből.
Az ismétlődő, gyakori utalásokhoz saját névvel ellátott sablonokat is létrehozhatsz az applikációban.


ATM kereső

Egy gombnyomással letöltheted, illetve elérheted a MasterCard Nearby ATM keresőalkalmazását és segítségével megtalálhatod a hozzád legközelebb eső bankjegykiadó automatát. Gránit bankkártyáddal az ország összes ATM-jét azonos feltételekkel használhatod. Az ATM pénzkivétel díját a számlacsomagod Hirdetménye tartalmazza. Amennyiben kérted a Banktól a jogszabályi ingyenes készpénzfelvételt, akkor a meghatározott keretig (havonta legfeljebb 150.000 Ft, maximum két részletben felvéve) ingyen vehetsz fel készpénzt bármely, a bankkártya elfogadására alkalmas ATM-ből.


GRÁNIT Pay

A GRÁNIT Bank díjnyertes, Android operációs rendszerű (minimum 4.4-es verzió, NFC képes) készüléken használható banki mobiltárcája, amellyel egy érintéssel a bankkártya helyett a mobiltelefonoddal tudsz fizetni világszerte az erre alkalmas elfogadóhelyeken.

Az ikonra kattintva látod, mely bankkártyádat digitalizálhatod, illetve választhatsz a már digitalizált kártyák közül egy alapértelmezett bankkártyát az érintéses fizetéshez, illetve törölheted is a bankkártya digitalizációját.

A „Biztonsági beállítások”-nál megszabhatod, hogy a „GRÁNIT Pay” funkció csak feloldott képernyőnél működjön (ezt ajánljuk!) vagy zárolt képernyő esetén is lehessen érintéses fizetésre használni (ez kockázatos!).

A bankkártyák képe a funkcióban csak illusztráció, de a kártyát a kártyakép alatt lévő 4 számjegy (a kártyaszám utolsó 4 számjegye) alapján be lehet azonosítani.

A Pay funkció használatáról bővebben ITT.


GRÁNIT Lock

A lakat ikonra bökve megnyitod a bankkártyá(i)dat és ki tudod választani azt a bankkártyát, amelyet pénzed biztonsága érdekében időlegesen lezárnál, azaz lockolnál. Egy érintéssel zárolhatod (bezárt lakat) majd bármikor újra ki is nyithatod (nyitott lakat) a kiválasztott bankkártyát. Zárolt (lakatolt) bankkártyával nem lehet fizetni. A menüben beállíthatsz egy automatikus zárolásra vonatkozó időtartamot.


Limitmódosítás

Bárhol, bármikor, ingyenesen, egy csúszka mozgatásával vagy számot beírva módosíthatod az ATM felvétel és az online, illetve a POS vásárlás összegeire vonatkozó napi bankkártya limiteket.

MÓDOSÍTHATÓ NAPI KÁRTYALIMITEK:

  • ATM limit, a napi készpénzfelvételi limit – a kártyára vonatkozó, Hirdetményben közzétett maximális napi limiten belül.
  • POS limit, a napi vásárlási limit – a kártyára vonatkozó, Hirdetményben közzétett maximális napi limiten belül. A PIN kód megadása nélküli 5000 Ft-os PayPass vásárlási limit nem módosítható
  • ONLINE limit, a napi online vásárlási limit, a kártya fizikai jelenléte nélküli (jellemzően internetes) vásárlási tranzakciók. Az online limit értéke nem lehet magasabb a POS limit értékénél.

Skála maximum
A Skála maximum értékének megadásával határozhatod meg, hogy mekkora lehet a csúszkával, vagy az összeg beírásával megadható napi limitek maximum értéke.


Beállítások

  • Elfelejtett TeleBank TPIN kód pótlása
    Itt kaphatsz biztonságosan, gyorsan és kényelmesen egy új ideiglenes TeleBank TPIN-t iSMS-ben a telefonos ügyfélszolgálat használatához.
  • Banki értesítések módja
    Itt állíthatod be, hogy a számlamozgásokról és a bankkártya tranzakciókról milyen módon kapjál banki értesítéseket.
    • Az iSMS beállításával csak ingyenes internetes üzenetet kapsz, ehhez állandó online kapcsolat szükséges.
    • Az iSMS és SMS beállításával elsődlegesen internetes SMS küldését próbálja meg a bank, majd meghatározott idő után hagyományos banki SMS-t küld, ha nincs élő internetkapcsolatod.
    • Az SMS beállításával csak hagyományos SMS-eket küld a Bank.
  • Regisztráció törlése
    Itt kezdeményezheted a regisztráció törlését, amennyiben a telefonszám változása vagy készüléked cseréje miatt arra szükséged van.
  • Biometrikus azonosító használata
    Itt engedélyezheted a készülékedben elmentett ujjlenyomat használatát, illetve – ha készüléked alkalmas rá – az elmentett FaceID használatát. A biometrikus azonosítót az alkalmazásba való belépéskor mPIN kód helyett használhatod.
  • Kevert PIN gombok használata
    Itt állíthatod be a kevert PIN funkciót, amellyel tovább erősítheted a biztonsági szintet. A kevert PIN gombok használata esetén az mPIN beütése előtt a bejelölhető számjegyek véletlenszerű sorrendben jelennek meg a képernyőn.

Kérjük várjon, igénylése hamarosan elkészül!