A qvik-QR-t a kereskedő vagy számlakibocsátó fogja majd megjeleníteni internetes vásárlásnál a webshop felületén, fizikai boltokban a pénztárgép vagy a POS-terminál kijelzőjén, de akár egy papír alapú számlán is elhelyezhető.
Így utalhatsz éjjel-nappal azonnal, akár mobilszámra is:
- 1
Lépj be a NetBankba és válaszd a Megbízások menüben a Napközbeni Forint Átutalások menüpontot, vagy az eBank mobilapplikációba és nyomj a „Utalások” menüpontban a "Forint átutalás" gombra. Add meg az átutalás összegét forintban, amely nem haladhatja meg a 20 millió forintot.
Egyaránt utalhatsz forint- vagy devizaszámlára. Az utaláshoz nem csak számlaszámot, hanem másodlagos azonosítót is megadhatsz, amennyiben a címzett (kedvezményezett) rögzített ilyet a bankjánál.
A másodlagos azonosító lehet:
- mobilszám
- email cím
- adóazonosító jel (vállalkozások esetén adószám)
- 2Hagyd jóvá az utalást, és ha az megfelel az előbbi feltételeknek, automatikusan teljesül néhány másodperc alatt.
Így rögzíthetsz másodlagos azonosítót a számládra érkező utalásokhoz:
Kizárólag a Gránit eBank mobilbanki applikációban vagy személyesen két ügyfélközpontunk egyikében rögzíthetsz másodlagos azonosítót.
Az eBank applikáció nyitóoldalán a „Utalások” ikonra nyomva, az így megnyíló felületen a „Másodlagos azonosítók kezelése” gombra kattintva rögzíthetsz új másodlagos azonosítót és itt is törölheted a már rögzített azonosítót!
A másodlagos azonosító a Gránit Banknál
- EGT országbeli (Európai Unió és Svájc, Norvégia, Izland) mobiltelefonszám,
- e-mail cím vagy
- adóazonosító jel (vállalkozásnál adószám) lehet.
Az eBankban csak a Banknál nyilvántartott, azaz korábban már a számlához kapcsolt adószámot (adóazonosító jelet) lehet rögzíteni.
Egy bankszámlához több másodlagos azonosítót is megadhatsz, de ugyanazokat az azonosítókat egy másik bankszámlaszámhoz már nem, hiszen a másodlagos azonosító lényegében „átveszi” a bankszámlaszám szerepét.
Ezeket a számlacsomagokat ajánljuk
Ha csomagáras számlacsomagot keresel korlátlan számú és összegű ingyenes elektronikus átutalásokkal
Mi a fizetési kérelem és hogyan használhatom?
A fizetési kérelemnél a kedvezményezett (a pénzutalás címzettje) jelzi a fizető fél felé, hogy pénzt vár tőle. A fizetési kérelem benyújtására és fogadására szerződést kell kötni a Bankkal, amelyet az eBank applikációban a „Megbízások” menüpont alatt, a „Fizetési kérelem regisztráció/visszavonás” opció választása után, a szolgáltatásba bevont számla kiválasztásával és aktiválásával, egy gombnyomással lehet megtenni. Az aktivált számlát hasonlóan egy gombnyomással vissza is lehet vonni a szolgáltatásból.
Változások az azonnali fizetési rendszer bevezetésével
FONTOS: Minden belföldi - az azonnali fizetés fogadására alkalmas - forint vagy deviza bankszámlára elektronikusan indított egyedi forint átutalás azonnali átutalásként teljesül, amennyiben az átutalandó összeg nem haladja meg a 20 millió forintot, és az átutalásnál nincs megadva jövőbeni terhelési nap.
A szolgáltatás részletszabályait és a díjakat a következő hirdetmények tartalmazzák:
Új funkció kényelmes és biztonságos fizetéshez: Qvik fizetés
2024. 09. 01-jétől qvik néven indult új fizetési megoldásokkal elérhetővé vált az azonnali átutalás alapú fizetés bolti és online vásárlások, valamint számlabefizetések során is, amely a bankkártyás fizetések kényelmét jelenti egy gyors, biztonságos és költséghatékony fizetési módon keresztül.
A Gránit eBank applikáción keresztül használható a qvik fizetési lehetőség, mely az applikáció megnyitása után jobb oldalon felül, azonnal elérhető.
A qvik fizetés a lakossági ügyfeleink számára díjmentes, a nem lakossági ügyfeleinknek pedig az azonnali átutalás hirdetményben megjelölt díjával egyezik meg.
Így fizethetsz qvik-kel a vásárlás során:
A qvik-NFC fizikai vásárlások során alkalmazható a jelenleg ismert érintéses fizetéshez hasonlóan. Mindössze valamilyen okoseszközöd kell a terminálhoz érintened, majd a fizetés jóváhagyása után megtörténhet az azonnali átutalás.
A qvik-kérelem (azaz fizetési kérelem) a kedvezményezett részéről induló értesítést jelent, melyre kattintva válaszul ingyenes átutalás kezdeményezhető. A qvik kérelmekre válaszként indított átutalás minden esetben a számlatulajdonos jóváhagyásához kötött.
A qvik-link a kereskedők vagy számlakibocsátók mobilalkalmazásába integrált fizetést jelent, melyre kattintva az alkalmazás átirányít a mobilbank átutalási felületére, ahol jóváhagyhatod a qvik-fizetést.
Hogyan tudok QR-kódot beolvasni qvik fizetéshez?
QR-kód beolvasható a telefon gyári kameráján vagy QR-kód olvasó szoftveren keresztül is, ekkor a linkre kattintva automatikusan megnyílik az alapértelmezett mobilbanki alkalmazás a kitöltött tranzakciós képernyővel.
Ezen kívül a QR-kód beolvasható a Gránit eBank applikáción keresztül is, az applikáció megnyitása után, a jobb felső sarokban lévő QR ikonnal. Fontos kiemelni, hogy a fenti adatbeviteli módok esetén csak a qvik logóval ellátott QR-kódok olvashatóak be. A nem qvik tranzakciót rejtő QR-kódot az applikáció a QR ikonon keresztül nem olvassa be.
Mikor teljesül egy qvik tranzakció?
Egy qvik tranzakció akkor tud teljesülni, ha a megjelenített tranzakciós képernyőn az „Azonnali utalás” gombra kattintva sikeresen hitelesíted magad. A kereskedők és a számlakibocsátók nem vonhatnak le a számládról pénzt egészen addig, amíg azt jóvá nem hagyod.
Emellett a qvik tranzakció el is menthető („Később fizetek”), és kényelmesen, egy későbbi időpontban is kifizethető. Fontos, hogy a qvik tranzakció beolvasása (és elmentése) önmagában még nem jelent fizetési kötelezettséget.
Hol tudom megnézni a mentett qvik tranzakcióimat?
A „Mentett qvik utalások” almenü a Menü / Megbízások / Utalások menüponton keresztül érhető el, de lehetőség van gyorsgomb formájában a főoldalra is kihelyezni. Egy mentett qvik tranzakció csak a tranzakció érvényességi idején belül látható a mentett qvik utalások között, a lejárt qvik utalások már nem jelennek meg a listában.