Gránitbank

Ügyfeleink közül nem biztos, hogy mindenki határozottan tud válaszolni arra a kérdésre, miért választotta a GRÁNIT Bankot. Szerencsére Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu alapítója és pénzügyi szakértője egyáltalán nem jön zavarba, ha erről kérdezik.

- Rendszeresen fordulnak hozzám pénzügyi tanácsért a környezetemből, sőt, a munkám kapcsán még ismeretlenek is megkérdeznek, hogy egy bizonyos élethelyzetben, amikor akár több pénzügyi ajánlatot is igényelnének egyszerre, például hitelt és bankszámlát, mit válasszanak. – kezdi a történetét Péter.

Mint megemlíti, ez még abban az időszakban volt, amikor szinte egyáltalán nem volt jellemző a digitális bankolás. Viszonylag fejletlenek voltak a banki összehasonlító kalkulátorok az interneten, sőt maguk az emberek sem éreztek rá ennek az ízére. Az okostelefonoknak még kicsi képernyői voltak és a weblapok sem voltak mobilra optimalizálva. Banki mobilalkalmazásokról csak elvétve lehetett hallani és az állami szabályozás sem tette még lehetővé a pénzügyi szerződéskötést az interneten keresztül.

Péter szerint a digitális bankolásnak két jellemzője biztosan egységes minden banknál és ez a GRÁNIT-nál is megtalálható. Az egyik ilyen a kedvező díjazás, a másik pedig a legfejlettebb technológia használata.

De Péternek van egy harmadik szempontja is, igaz, ez már személyes, ez pedig a környezettudatosság. A legapróbb részletektől, mint a papírok újrafelhasználása, a kétoldalas nyomtatás, vagy a fogmosás közbeni víztakarékosság, egészen odáig figyel a környezetre, hogy elektromos autóval jár. Ezért örült, amikor olyan kezdeményezést látott a bankszektorban, mint az Öko Kalkulátor a GRÁNIT Banktól, amely a bankkártyás költések alapján a mobilapplikációban kiszámolja, hogy mekkora az ügyfél karbonlábnyoma.

A bankszámla nyitása a GRÁNIT Banknál szinten egy konkrét előnyhöz kapcsolható az életében: egy ingatlan vásárlásakor kellett pénzt utalnia, és az eladónak a GRÁNIT Banknál volt számlája. Akkor még nem ért át a pénz azonnal két bank között Magyarországon, így Péter úgy döntött, számlát nyit a GRÁNIT Banknál. A döntést tett követte: videóbankon keresztül megnyitotta a számlát kényelmesen az otthonából, az átutalással pedig sok pénzt megspórolt magának, ráadásul nem kellett az ügyvédnél órákat ülni, amíg átért a pénz az eladóhoz.

- Hát így lettem magam is GRÁNIT-os azok után, hogy rengeteg ügyfélnek javasoltam a GRÁNIT élenjáró digitális megoldásait. A dolog vége az lett, hogy nemcsak a magánszámlámat vezetem itt, hanem a cégem számlavezetését is ide hoztam, sőt, még a feleségem is a GRÁNIT-nál bankol – mondja a pénzügyi szakember.

A GRÁNIT Bank hozta el elsőként a hazai Android tábor számára az újgenerációs érintéses mobilfizetést is, amely ma már általánosan elterjedt.

- Előfordult olyan eset is, hogy amikor közöltem a pénztári fizetéskor, hogy mobillal fizetek, azt mondták, hogy azt náluk nem lehet, mivel csak bankkártyás fizetés van. Szerencsére gyorsan tisztázódott a félreértés, én pedig megtanultam, hogy ha kérdezik, hogy mivel fizetek, akkor ne azt mondjam, hogy mobillal fizetek, hanem csak azt, hogy bankkártyával. Ez eltüntette a redőket a pénztárosok homlokáról és készségesen nyújtották felém a POS terminál érintéses leolvasóját – mesélt a GRÁNIT Banknál elérhető mobilfizetés 2016-os bevezetésénél szerzett tapasztalatairól Péter.

Mára megszokottá is vált, hogy a mobilfizetést kártyás fizetésként jelzik a boltokban, éttermekben, senki sem csodálkozik azon, ha ilyenkor a mobilt nyújtja a vevő a kártyaolvasó terminál fölé. Természetes ugyanis, hogy a mobilunkkal fizessünk, így az okostelefon használata a kártyaolvasók szempontjából kisebb forgalmú üzletekben sem okozhat fennakadást a legkisebb településen sem.