Az online bankkártyás fizetések biztonságát fokozza, az esetleges csalások ellen erős védettéget ad a kétlépcsős azonosítás, amely az Európai Unió erős ügyfél-hitelesítést előíró (PSD2) irányelve alapján a GRÁNIT Banknál is életbe lép 2021. január elsejétől.

Online kártyás vásárlások jóváhagyása GRÁNIT eBank mobilbanki applikációval

Az eBank appot használó ügyfeleink számára a jóváhagyás – alapbeállítás szerint – az adott bankkártyás fizetésről küldött üzenet megerősítésével lesz lehetséges az eBankban rögzített azonosító (mPIN/FaceID/TouchID) használatával. A beállított biometrikus azonosítóval így kényelmesen, gyorsan jóváhagyhatók lesznek a fizetések, tehát minden ügyfelünknek ajánlott az eBank mobilbanki applikáció letöltése és aktiválása. Az eBank appban is érdemes azonban beállítani az online vásárlásokhoz egy jelszót, amellyel a fizetés jóváhagyható, ha az alapbeállítás szerinti azonosításnak – például az internetkapcsolat hiánya miatt - technikai akadálya lenne.

Online kártyás vásárlások jóváhagyása a GRÁNIT NetBankban

A GRÁNIT eBank mobilbanki applikációval nem rendelkező ügyfeleink a GRÁNIT NetBank felületen az online vásárláshoz beállított jelszóval és a Bank által az adott bankkártyás fizetéshez SMS-ben küldött egyszer használatos kód megadásával hagyhatják majd jóvá a vásárlást a fizetési felületen.

Milyen teendőkkel kell a GRÁNIT Bank ügyfeleinek számolni?

Az online vásárláshoz szükséges jelszó beállítására december második felében lesz lehetőség a GRÁNIT NetBank szolgáltatásban és a GRÁNIT eBank mobilbanki applikációban.

Azon ügyfeleink, akik nem rendelkeznek GRÁNIT NetBank szolgáltatással, az alábbi módon igényelhetik azt:

  • GRÁNIT VideóBank szolgáltatáson keresztül
  • személyesen Központi Fiókunkban (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva: hétfő–péntek: 8:30-16:00), vagy Westend Ügyfélközpontunkban (Westend City Center, 1. emelet, Hild József sétány 24. nyitva: hétfő–péntek: 10:00-18:00)

Mivel a vásárláshoz szükséges egyszeri SMS kód, a Banknál nyilvántartott mobilszámra érkezik, fontos, hogy az megegyezzen a ténylegesen használt mobilszámmal. Ezt érdemes ellenőrizni. NetBank szolgáltatás és a ténylegesen használt mobilszám bejelentésének hiányában nem lesz mód az internetes bankkártyás fizetésre az EU területén belül működő kereskedőknél 2021. január elsejétől.

További információért kérjük ügyfeleinket, olvassák el a GRÁNIT NetBankba belépve a Postaláda/Beérkezett levelek menüpontban a 2020.12.04-én küldött levelünket, vagy látogassanak el folyamatosan frissülő weboldalunkra.

PSD2