Fontos változás az online bankkártyás fizetéseknél!

Az internetes (online) bankkártyás vásárlások fizetését 2021. január 1-jétől az EU határain belül működő kereskedőknél és szolgáltatóknál kétlépcsős azonosítással lehet jóváhagyni. A Gránit Banknál a jóváhagyás az online vásárlásokhoz beállított jelszóval és egyszer használatos SMS-kóddal, vagy a mobilbanki applikációban beállított azonosítóval ( mPIN kóddal vagy FaceID-val vagy TouchID-val) történik.

Az online bankkártyás fizetések biztonságát fokozza, az esetleges csalások ellen erős védettéget ad a kétlépcsős azonosítás, amely az Európai Unió erős ügyfél-hitelesítést előíró ( PSD2) irányelve alapján a Gránit Banknál is életbe lép 2021. január elsejétől.

Online kártyás vásárlások jóváhagyása Gránit eBank mobilbanki applikációval

Az eBank appot használó ügyfeleink számára a jóváhagyás – alapbeállítás szerint – az adott bankkártyás fizetésről küldött üzenet megerősítésével lesz lehetséges az eBankban rögzített azonosító (mPIN/FaceID/TouchID) használatával. A beállított biometrikus azonosítóval így kényelmesen, gyorsan jóváhagyhatók lesznek a fizetések, tehát minden ügyfelünknek ajánlott az eBank mobilbanki applikáció letöltése és aktiválása. Az eBank appban is érdemes azonban beállítani az online vásárlásokhoz egy jelszót, amellyel a fizetés jóváhagyható, ha az alapbeállítás szerinti azonosításnak – például az internetkapcsolat hiánya miatt - technikai akadálya lenne.

Online kártyás vásárlások jóváhagyása a Gránit NetBankban

A Gránit eBank mobilbanki applikációval nem rendelkező ügyfeleink a Gránit NetBank felületen az online vásárláshoz beállított jelszóval és a Bank által az adott bankkártyás fizetéshez SMS-ben küldött egyszer használatos kód megadásával hagyhatják majd jóvá a vásárlást a fizetési felületen.

Milyen teendőkkel kell a Gránit Bank ügyfeleinek számolni?

Az online vásárláshoz szükséges jelszó beállítására december második felében lesz lehetőség a Gránit NetBank szolgáltatásban és a Gránit eBank mobilbanki applikációban.

Azon ügyfeleink, akik nem rendelkeznek Gránit NetBank szolgáltatással, az alábbi módon igényelhetik azt:

  • Gránit VideóBank szolgáltatáson keresztül
  • személyesen Központi Fiókunkban (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva: hétfő–péntek: 8:30-16:00), vagy Westend Ügyfélközpontunkban (Westend City Center, 1. emelet, Hild József sétány 24. nyitva: hétfő–péntek: 10:00-18:00)

Mivel a vásárláshoz szükséges egyszeri SMS kód, a Banknál nyilvántartott mobilszámra érkezik, fontos, hogy az megegyezzen a ténylegesen használt mobilszámmal. Ezt érdemes ellenőrizni. NetBank szolgáltatás és a ténylegesen használt mobilszám bejelentésének hiányában nem lesz mód az internetes bankkártyás fizetésre az EU területén belül működő kereskedőknél 2021. január elsejétől.

További információért kérjük ügyfeleinket, olvassák el a Gránit NetBankba belépve a Postaláda/Beérkezett levelek menüpontban a 2020.12.04-én küldött levelünket, vagy látogassanak el folyamatosan frissülő weboldalunkra.

Vissza az összeshez